Business Fashion Environment Summit. Zapraszamy na drugą edycję

Druga edycja Business Fashion Environment Summit rozpocznie się już 22 września. O edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju opowie Anja Rubik, doświadczeniami podzieli się również Michael Beutler z koncernu Kering. Rok temu odbyła się zorganizowana przez „Vogue Polska” pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej konferencja poświęcona zrównoważonemu rozwojowi w biznesie i modzie. Zapraszamy do udziału nowego spotkania.
Dbałość o środowisko naturalne i zapewnienie dobrobytu przyszłym pokoleniom to tematy, które z roku na rok stają się coraz ważniejsze i bardziej aktualne. Konferencja Business Fashion Environment Summit ma nie tylko nagłośnić temat zrównoważonej mody, ale też budować relacje pomiędzy wpływowymi graczami w biznesie. Spotykają się tutaj światowi liderki i liderzy, aktywistki i aktywiści. Podczas poprzedniej edycji BFES wystąpili m.in. JNW Maksymilian książę Liechtensteinu – CEO LGT Group, największego prywatnego banku inwestycyjnego, Samata Pattinson – pochodząca z Ghany projektantka, filantropka i aktywistka na rzecz zrównoważonej mody, Alexi Lubomirski – światowej sławy fotograf, założyciel fundacji Creatives 4 Change, oraz Katrin Ley – dyrektorka zarządzająca Fashion for Good, założonej w Amsterdamie innowacyjnej platformy dążącej do zmiany postrzegania mody. Druga edycja zapowiada się równie ekscytująco.
Świat mody ma wiele na sumieniu w kwestii zanieczyszczenia planety. Na szczęście dziś modowe koncerny, a także projektanci i inne związane z branżą osoby wiedzą już, jak ważny jest zrównoważony rozwój. Dlatego większość marek zatrudnia osoby czuwające nad przestrzeganiem zasad sustainability. Podczas konferencji Business Fashion Environment Summit wystąpi Michael Beutler – dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w koncernie Kering, który ma w portfolio marki takie jak Gucci, Yves Saint Laurent czy Balenciaga.
O tym, jak angażuje się w działania na rzecz ochrony zasobów naturalnych, opowie modelka i aktorka Amber Valletta, jedna z najaktywniejszych ekolożek w branży fashion.
Wystąpi także Derek Blasberg – amerykański pisarz, osobowość telewizyjna, obecnie szef współpracy fashion & beauty w YouTube. Blasberg jest współpracownikiem „Vanity Fair” i autorem książek „Classy: Exceptional Advice for the Extremely Modern Lady” oraz „Very Classy: Even More Exceptional Advice for the Extremely Modern Lady”.
Jednym z głównych panelistów konferencji będzie Simone Cipriani – szef i założyciel Ethical Fashion Initiative przy International Trade Centre, przewodniczący sojuszu ONZ na rzecz zrównoważonej mody. Simone Cipriani nadzoruje promocję handlu i powstawanie kreatywnych mikroprzedsiębiorstw w Afryce i Haiti. Działa na rzecz sprawiedliwego handlu oraz etycznych praktyk. Dzięki współpracy z projektantami, m.in. Vivienne Westwood, Sass & Bide i Stellą McCartney, stworzył centra kreatywnej produkcji w Ghanie i Ugandzie. Cipriani promuje twórczość afrykańskich projektantów w Europie, na przykład poprzez inicjatywę „Africa to Rome”, przygotowaną we współpracy z AltaRoma.
Gościem Business Fashion Environment Summit będzie także Tom Berry, dyrektor globalny ds. zrównoważonego rozwoju w Farfetch – największym na świecie sklepie online z luksusową modą. Tom Berry kieruje agendą zrównoważonego biznesu – wielofunkcyjnym programem pracy, który ma pomóc firmie dbać o pozytywny wpływ na środowisko i nie rezygnować z komercyjnego sukcesu. Berry odpowiada za wprowadzanie innowacji w cyrkularnych modelach biznesowych oraz zminimalizowanie śladu węglowego łańcucha dostaw.
Wysłuchamy również Cyrilla Gutscha – założyciela i dyrektora generalnego Parley for the Oceans, organizacji non profit zajmującej się ochroną środowiska, przede wszystkim oceanów. Założona w 2012 roku Parley for the Oceans umożliwia współpracę twórców, myślicieli i liderów. Jej cel stanowi powstrzymanie niszczenia oceanów. Od 2019 roku Gutsch jest członkiem społeczności UBS Global Visionaries– wyselekcjonowanej grupy wiodących przedsiębiorców i osób pracujących na rzecz jednego lub więcej z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Od kilku lat z Parley for the Oceans współpracuje Anja Rubik. Ona też będzie panelistką BFES. Supermodelka, gwiazda głośnych okładek „Vogue Polska” (w tym pierwszej) korzysta z popularności, by mówić o ochronie środowiska. Na konferencji opowie o edukacji i aktywizmie na rzecz zrównoważonej mody.
Konferencję będzie można oglądać na Vogue.pl oraz w naszych mediach społecznościowych.
Partner główny: Audi
Partnerzy: LG OLED, Perlage, Belvedere, Łazienki Królewskie
Partner merytoryczny: Boston Consulting Group
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.