Znaleziono 0 artykułów
28.02.2020

Tydzień w modzie 22-28.02.

(Fot. Getty Images)

Na tygodniach mody cieniem kładzie się panika wokół koronawirusa. Niektóre influencerki czynią nawet maseczki na twarz częścią stylizacji. Mimo lęku przed epidemią życie branży toczy się dalej. Kto zabłysnął kolekcją i kreacją w ciągu ostatnich kilku dni?

Marka tygodnia: Mugler

(Fot. Getty Images)

„Sam seks. I to we wszystkich rozmiarach” – pisali zachwyceni recenzenci po pokazie Caseya Cadwalladera dla domu mody Mugler. Założyciel marki, Thierry, wreszcie znalazł godnego następcę, który rozumie, że seksapil ma dawać kobietom siłę. Dlatego na wybiegu pokazał skóry, bieliznę, sukienki blisko ciała – tajną broń świadomej siebie dziewczyny.

Projektant tygodnia: Christian Louboutin

W Palais de la Porte Dorée otwarto wystawę najsłynniejszego szewca świata. „Christian Louboutin: L’Exhibition(iste)” zaprasza nas do luksusowego świata pomysłodawcy czerwonej podeszwy. – Chciałbym dać wszystkim dostęp do świata mody. Nam, ludziom wewnątrz, wydaje się, że jest otwarty, ale tak naprawdę to nisza – mówi Louboutin. Wierząc, że ta nisza jest magiczna, więc może dawać dużo radości, projektant prezentuje nie tylko swoje projekty, ale też szkice, ilustracje i zdjęcia.

Więcej o wystawie już wkrótce na Vogue.pl

Kolekcja tygodnia: Julien Dossena dla Paco Rabanne

Podczas tygodni mody słowo „feminizm” przewija się jak mantra. Każdy projektant ma swoją definicję, ale łączy ich uwielbienie dla wyrazistych postaci kobiet z przeszłości. Julien Dossena, który ożywił dom mody Paco Rabbane, inspirował się Joanną d’Arc i, podobnie jak Jeremy Scott w Moschino, Marią Antoniną. Powstała kolekcja odnosząca się do historii, ale wierna futuryzmowi Rabanne’a. Komu udaje się sztuka godzenia przeszłości z przyszłością, naprawdę zasługuje na miano objawienia.

Recenzje pokazów z paryskiego tygodnia mody publikujemy na bieżąco na Vogue.pl.

Trend tygodnia: Kopertówki XXL

(Fot. Getty Images)

Kopertówki XXL

Zaczęło się od „poduszeczek” Daniela Lee dla Bottega Veneta. W tym sezonie wszyscy prezentują torebki, które wyglądają, jakby można było na nich na chwilę przysnąć. Noszone pod ramię ogromne kopertówki, pomieszczą tyle, co shopperki. Nic dziwnego, że pokochały je bywalczynie tygodni mody, które na pokazach potrzebują pełnego asortymentu gadżetów, kosmetyków i wymiennych elementów stylizacji.

Więcej o street style’u z paryskiego tygodnia mody czytaj na Vogue.pl.

Kampania tygodnia: Calvin Klein

(Fot. materiały prasowe)

Zdjęcia reklamowe nowojorskiej marki zawsze wzbudzały kontrowersje. Wystarczy przypomnieć nastoletnią Brooke Shields, która prowokowała z billboardów, odziana w dżinsy marki, czy nagą Kate Moss, promującą perfumy. Jako że strategia skandalu się sprawdza, sezon wiosna-lato 2020 Calvin Klein zapowiada sesją „Deal With It” z udziałem supermodelki Kendall Jenner, Hunter Schafer, gwiazdy „Euforii” i wokalistki SZA. Oczywiście półnagich. Za obiektywem stanął specjalista od seksapilu – Mario Sorrenti.

Współpraca tygodnia: Bella, Gigi i Yoland Hadid na pokazie Off-White

(Fot. Getty Images)

Vanessa Friedman z „New York Timesa” nazwała ostatnio Virgila Abloha nowym Lagerfeldem. Projektant jest nie tylko wizjonerem na miarę Cesarza, ale i świetnym specjalistą od marketingu. Udowodnił to ostatnim pokazem, podczas którego na wybieg wysłał prawie całą rodzinę Hadidów. Zabrakło tylko Anwara. Mama sióstr Belli i Gigi, Yolanda, pracowała jako modelka w latach 80. – To jak jazda na rowerze. Nie zapominasz, jak się chodzi – śmiała się po pokazie. – To zaszczyt powrócić na wybieg – dodawała. Gdy dziewczynki były małe, to mama udzielała im rad. Tym razem to Bella i Gigi instruowały Yolandę.

Stylizacja tygodnia: Cate Blanchett

(Fot. Getty Images)

Na Berlinale aktorka, uchodząca za jedną z najlepiej ubranych kobiet na świecie, pokazała się w kwiecistej sukni Driesa Van Notena, na którą narzuciła nonszalancko czarną marynarkę. Złamała tym samym zasady czerwonego dywanu, każące pokazywać jak najwięcej ciała, niezależnie od sezonu. A przecież wciąż jest luty, więc Cate nie miała zamiaru przejmować się konwenansami.

Dziewczyna tygodnia: Elle Fanning

(Fot. Getty Images)

Młodziutka aktorka promowała na Berlinale swój nowy film „Niewybrane drogi” Sally Potter. A że Elle lubi wyglądać jak księżniczka, pokazała się na czerwonych dywanach w kreacjach przywodzących na myśl złotą erę Hollywood. Ponadczasowa była natomiast jej krótka, bezpretensjonalna fryzura. Trochę nowoczesny bob, trochę uczesanie flapper girls z lat 20.

Chłopak tygodnia: A$AP Rocky

(Fot. Getty Images)

Raper, który słynie z tego, że w swoich stylizacjach nagina granice tego, co męskie i żeńskie, znalazł się na okładce „The Wall Street Journal”. W wywiadzie opowiedział o swoim procesie twórczym. – Wieszam na ścianach zdjęcia inspiracyjne. Wygląda to trochę jak u detektywów podczas śledztwa. Najważniejsze są fotogramie mnie samego z przeszłości. Przyglądanie się ewolucji pomaga mi określić, jakim artystą chcę być w przyszłości.

Kreacja vintage tygodnia: Kim Kardashian-West

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Old fitting pics 💋

Post udostępniony przez Kim Kardashian West (@kimkardashian)

Nie dość, że wpisuje się w zasady ekologii, to jeszcze lansuje powrót mody początku milenium. W tym tygodniu Kim też zaskoczyła stylizacją retro. Jej czerwono-czarna, wycięta, bardzo prowokująca sukienka pochodzi z kolekcji Roberta Cavallego na jesień 2000 roku. Charakterystyczny dla projektanta zwierzęcy wzór z powodzeniem mógłby znaleźć się w kolekcjach na aktualny sezon.

Impreza tygodnia: Berlinale

Drugi po Sundance ważny festiwal filmowy roku przyciąga wielkie gwiazdy. W tym roku w programie pokazano nowy film Agnieszki Holland, a na czerwonym dywanie oglądaliśmy Elle Fanning, Salmę Hayek i Cate Blanchett. Każda pokazała się w zupełnie innym wydaniu. Elle – dziewczęcym retro, Hayek – seksownej klasyce, Blanchett – eklektycznej awangardzie.

Okładka tygodnia: „Vogue Czechoslovakia”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Americká princezna. Good girl. Výška: 188 cm. #WhosThatGirl? #CoverStar #MarchIssue je Karlie Kloss, #2. nejlépe placená modelka na světě, #ex andílek Victoria's Secret, ale také filantropka, podnikatelka, moderátorka. Pro #VogueCS ji v Paříži vyfotil Michal Pudelka. #Coverstory doplněná fotografiemi z Uměleckoprůmyslového musea představuje #KarlieKloss jako umělecký objekt. Je móda umění?#ThatIsTheQuestion Karlie má na sobě šaty a šperky, vše @alexandermcqueen (prodává @lbm_parizska), a kabelku @gucci . Nová #VogueCS vychází 13. února. Předplatitelé obdrží tuto obálku. Přejete si, abychom vám vydání doručili až domů? Objednávejte na → link v BIU. — American princess. Good girl. Height: 6' 2". #WhosThatGirl? The #CoverStar of the #MarchIssue is Karlie Kloss, the second highest paid model in the world, #former Victoria's Secret Angel, but also a philanthropist, businesswoman & presenter. Michal Pudelka photographed her exclusively for #VogueCS in Paris. #The #CoverStory, accompanied by photographs taken at the Museum of Decorative Arts, presents #KarlieKloss as an object of art. Is fashion art? #ThatIsTheQuestion. Karlie is wearing clothes and jewelry, all by Alexander McQueen (sold @lbm_parizska) and a handbag by Gucci. The new issue of #VogueCS will be released on February 13th. — #KarlieKloss #ArtIssue #MarchIssue #VogueCover #24thedition #FashionIsNotArt #AreYouSure #AlexanderMcQueene #Gucci — foto: @michal_pudelka, styling: @kralicek, editor-in-chief: @andreabehounkova, modelka: @karliekloss (@imgmodels), casting Paříž: Adrian, Josef, Romain L. (M Management), Mie, Sasha, Namyoon (Makers by @metropolitanmodelsgroup), casting Praha: Katarina (@scouteen_model_management), Anna K., Darina A., Kamila N., Barbora M., Matouš S., vlasy: @christosvourlis (@bryantartists), make-up: @helenevasniermua (@artlistparisnewyork) s produkty @esteelauder, creative producent: @pauljoyce_pudelka, produkce: @maritamajvald, Jared Sohnen, casting: @krokogheya, @svetikova, asistenti fotografa: @marekmicanek, @solannefardel, asistent stylisty: @jancerny_, asistent produkce: Rayn Benyaiche, @palmeerek — Speciální poděkování Uměleckoprůmyslovému museu v Praze.

Post udostępniony przez Vogue Czechoslovakia (@vogueczechoslovakia)

„Fashion is not art. – Are you sure?” – pyta nas w marcu redakcja czesko-słowackiego „Vogue’a”. Na okładce autorstwa Michala Pudelki dziełem sztuki jest supermodelka Karlie Kloss w sukni Alexander McQueen. Zdjęcie powstałe w paryskim Musée des Arts Décoratifs pokazuje nie tylko przenikanie się mody i sztuki, ale i obiektu patrzącego i obserwowanego – przekaz w sam raz na czasy selfie.

Instagram tygodnia: Bella Hadid w masce

W samolocie z Mediolanu do Paryża supermodelka włożyła pomarańczowy T-shirt, oldskulową biżuterię, sztruksowy kapelusz i… maskę mającą chronić przed koronawirusem. Niezależnie od tego, czy uznamy, że Bella szerzy panikę, czy performuje modowy statement apokaliptyczna stylizacja robi wrażenie.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Bella 🦋 (@bellahadid)

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę