Znaleziono 0 artykułów
27.03.2020

Z wizytą u Natalii Maczek

Natalia Maczek (Fot. Gosia Turczyńska dla "Vogue Polska")

Dla założycielki MISBHV sposób życia, muzyka, design, sztuka i ludzie składają się zarówno na styl jej marki, jak i jej własny.

Natalia Maczek wychowała się w Krakowie, ale jako studentka prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim prawie każde wakacje spędzała w Londynie. Na studiach Natalia robiła koszulki z nadrukami dla przyjaciół. Wtedy nie myślała, że będzie się zajmowała modą. – Nie wydawało się to przyszłościową perspektywą na karierę zawodową. Dziesięć lat temu na naszym rynku nie było projektantów czy marek, które wybiły się za granicą i stworzyły międzynarodowe firmy funkcjonujące do dzisiaj. A ja bardzo lubiłam swój kierunek studiów, w międzyczasie dostałam pracę w firmie maklerskiej, ekscytowały mnie, nudne dla niektórych, prawo i świat giełdy, akcji, zmieniających się czynników ekonomicznych. Spędziłam tam półtora roku – przyznaje. 

(Fot. Gosia Turczyńska dla "Vogue Polska")

Początkowo szyła bluzy i T-shirty. W 2016 roku MISBHV pokazało kolekcję „Object of Desire” na nowojorskim tygodniu mody. W Milk Studios, gdzie odbył się pokaz, Natalia zaprezentowała ubrania nawiązujące do stylu wczesnych lat 2000. i gwiazd R’n’B. Natalia od początku założeniem, że to nie moda jest na pierwszym planie. – Nie chciałam tworzyć firmy sprzedającej po prostu ubrania. Oferujemy pewien styl życia, punkt widzenia, a może nawet światopogląd. Zależy mi, żeby nas kojarzono z określoną sztuką, muzyką, meblami, zapachem, ludźmi, którzy mają coś do powiedzenia. Muzyka inspiruje naszą podróż po świecie mody: od współpracy z festiwalem Unsound i kijowską CXEMĄ, przez własne imprezy w Warszawie, Paryżu, Berlinie i Los Angeles, po kooperację z Transmoderną Dixona z kultowej Pachy na Ibizie – tłumaczy. Przy ubiegłorocznej kolekcji Polish Jazz Natalia zdążyła nawiązać współpracę ze zmarłym w maju 2019 Rosławem Szaybo – polskim plakacistą, autorem okładek płyt legendarnych muzyków, m.in. Krzysztofa Komedy, Eltona Johna, Janis Joplin, Judas Priest. Odnosi się ona do serii płyt, które od 1965 roku nagrywali najważniejsi muzycy jazzowi w Polsce. Logo i nadruki zaprojektował Szaybo. Z kolei kolekcję MISBHV na wiosnę-lato 2020 zdobią prace Rafała Olbińskiego.

Cały tekst przeczytacie w kwietniowym wydaniu „Vogue Polska”, które teraz możecie zamówić z darmową dostawą do domu: www.vogue.pl/u/fV4yE4

 

Ewelina Dziewiela
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę