Znaleziono 0 artykułów
29.05.2020

Zalando ustanawia nowe standardy zrównoważonego rozwoju

(Fot. Materiały prasowe Zalando)

Pod hasłem do.More koncern zobowiązał się do osiągnięcia zerowego śladu węglowego we wszystkich swoich działaniach. Kolejnym krokiem jest wspólna inicjatywa Zalando, SAC i HIGG, dzięki której branża mody zyska narzędzie do oceny poziomu sustainability.

Zalando jest pierwszą platformą, która zastosowała moduł Higg Brand & Retail Module stworzony przez Sustainable Apparel Coalition. Dzięki niemu ocena zrównoważonego rozwoju będzie obowiązkowa dla marek własnych firmy oraz marek partnerskich. Zalando będzie pozyskiwać porównywalne dane dotyczące zrównoważonego rozwoju od marek partnerskich, aby zrozumieć wyzwania branży. Dane Higg BRM pomogą zidentyfikować trendy i zbadać potencjalne rozwiązania.

(Fot. Materiały prasowe Zalando)

Informacje pozyskane w module Higg dotyczą aspektów etycznych i środowiskowych, takich jak prawa człowieka, uczciwe płace czy emisja dwutlenku węgla. Wszyscy członkowie koalicji SAC będą używać tego samego narzędzia do mierzenia wyników i postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Umożliwi to branży odzieżowej porównywanie danych pomiędzy markami. Ustanowi także globalny standard dla marek modowych i sprzedawców.

 Jako wiodąca europejska platforma modowa i lifestyle’owa, chcemy podnieść poprzeczkę i jako pierwsi wskazać naszym partnerom kierunek, w jakim powinni podążać, aby spróbować stawić czoła najważniejszym dziś problemom - zmianom klimatycznym, eksploatacji zasobów i łamaniu praw pracowników. W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju do.MORE, wprowadziliśmy obowiązkowe oceny dotyczące aspektów etycznych i zrównoważonego rozwoju dla naszych marek partnerskich. Higg BRM pomoże nam osiągnąć cel polegający na ciągłym podnoszeniu standardów etycznych i do 2023 roku współpracować tylko z partnerami, którzy się z nimi zgadzają – powiedziała Kate Heiny, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w Zalando. 

Zalando aktywnie zmienia politykę firmy, by stawać się firmą bardziej przyjazną środowisku. Pod hasłem do.More koncern zobowiązał się już do osiągnięcia zerowego śladu węglowego we wszystkich swoich działaniach (zarówno dostawach, jak i zwrotach) oraz w zakresie opakowań. W nowej kampanii „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando” marka pokazała także troskę o planetę z perspektywy siedmiu pracowników różnych działów. 

Kamila Wojtkiewicz
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę