Znaleziono 0 artykułów
03.10.2023

H&M i Rabanne łączą siły i ogłaszają wspólną kolekcję

03.10.2023
Cher na prezentacji kolekcji Rabanne x H&M (Fot. Materiały prasowe)

To ważny rok dla dyrektora kreatywnego Rabanne Juliena Dosseny – świętuje dziesięciolecie pracy na stanowisku, domknął rebranding marki, w wyniku którego porzuciła ona pierwszy człon swej nazwy „Paco”, stworzył także limitowaną kolekcję we współpracy z H&M. Rabanne to kolejna marka luksusowa, z którą szwedzki brand łączy siły. Premiera linii ubrań, akcesoriów, a także dodatków do domu już 9 listopada.

Kolekcja H&M i Rabanne była owiana tajemnicą do tego stopnia, że w branżowych kuluarach zyskała nawet kryptonim. Faktem stała się w Paryżu, podczas tygodnia mody, gdy marki najpierw poinformowały o swoich działaniach na konferencji prasowej, a następnie zaprosiły gości do świętowania w kultowym paryskim klubie Silencio.

Nic tu nie było przypadkowe, bo kolekcja Rabanne x H&M, podobnie zresztą jak regularne linie francuskiego domu mody, hołduje celebracji życia, przyjemności i hedonizmowi. Paco Rabanne niegdyś tworzył dla kobiet odważnych, niezależnych i nieustraszonych. Ich młodsze kuzynki są muzami obecnego dyrektora kreatywnego jego marki, Juliena Dosseny, który już od 10 lat znakomicie tłumaczy kody Rabanne na współczesny język designu.

Julien Dossena (Fot. Materiały prasowe)

Kolekcja Rabanne x H&M: Na imprezę, i na co dzień

Kolekcja, którą Dossena stworzył razem z zespołem projektantów H&M, to wariacje na temat najbardziej charakterystycznych dla Rabanne elementów – metalicznych blaszek, cekinowych siateczek – ale też motywów, z których marka stała się znana pod jego skrzydłami, jak chociażby satynowych kompletów spódnic i topów czy minisukienek z draperiami. To linia imprezowa, ale nie brakuje w niej codziennych elementów, by poszczególne ubrania i dodatki można było zestawiać ze sobą w różnych konfiguracjach.

O tym, jak wielki drzemie w niej potencjał stylizacyjny, można było się przekonać podczas inaugurującej współpracę marek imprezy. „Armię” Rabanne tworzyło grono zróżnicowanych osobowości i charakterów, z których niektóre wybrały cekinowe lub metaliczne total looki, dodatkowo podkręcone błyszczącym makijażem, a inne postawiły na pojedyncze wyraziste akcenty, które zestawiły z bazą z dzianiny lub casualowego jeansu. To, co bowiem chyba najmocniej wybrzmiewa z tej kolekcji i co najbardziej było czuć podczas eventu, na którym wystąpiły m.in. Cher i Peggy Gou, to zachęta do bycia sobą. Niegdyś Paco Rabanne wierzył, że indywidualizm czyni kobiety pięknymi i interesującymi. Dossena, a także team H&M, najwyraźniej podzielają tę wizję, bo stworzyli kolekcję, która przyciąga wzrok, intryguje i wzbudza same pozytywne emocje.

1/5 Elle Fanning

2/5 Ann-Sofie Johansson i Julien Dossena

3/5 Leonie Hanne

4/5 Caroline Daur

5/5 Damson Idris, Irina Shayk, Julien Dossena, Elle Fanning i Ann-Sofie Johansson

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij