Z badań wynika, że 72 proc. Polek i Polaków nie zna ani jednej osoby ze społeczności romskiej. Niewiedza rodzi krzywdzące stereotypy. Kampania społeczna „Poznajmy się” zainicjowana przez Fundację W Stronę Dialogu oddaje głos Romkom i Romom.
Właśnie wystartowała kampania społeczna „Poznajmy się” przygotowana na rzecz oraz z udziałem Romek i Romów. Kwiecień to dla społeczności romskiej miesiąc szczególny – 8 kwietnia świętuje się Międzynarodowy Dzień Społeczności Romskiej. Z inicjatywy Fundacji W Stronę Dialogu po raz pierwszy celebrowano ten dzień, podświetlając PKiN w kolorach romskiej flagi.
Kolejny krok to spotkania z przedstawicielami społeczności romskiej, jednej z czterech mniejszości etnicznych mieszkających w Polsce. Wokół społeczności romskiej narosło wiele krzywdzących stereotypów. Kampania „Poznajmy się” oddaje głos Romkom i Romom, by marginalizowana mniejszość nareszcie wyszła z cienia.
Dlaczego warto poznać Romów bliżej?
Dzięki akcji społecznej poznajemy sześć osób pochodzenia romskiego, które mieszkają w różnych częściach Polski, wykonują różne zawody, należą do różnych pokoleń. Łączą je korzenie. – Naszą kampanią pokazujemy, jaka społeczność romska jest naprawdę – różnorodna, dumna ze swojej kultury i tradycji, gotowa na dialog – tłumaczy pomysłodawczyni kampanii Cecylia Jakubczak. Do udziału zaproszono artystę i wykładowcę Krzysztofa Gila, sprzedawczynię Lucynę Styrkacz, filmowca Delfina Łakatosza, pracowniczkę organizacji społecznej Radę Sorochymską, działających w sektorze humanitarnym Monikę Palomę Adler i Dawida Huczko oraz poetkę i tancerką Agatę Różę Łakatosz. Co napawa ich dumą? Czego się boją? Co w sobie lubią? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy w serii spotów na stronie kampanii. Z portalu można się także dowiedzieć więcej o codziennym życiu społeczności romskiej w Polsce.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.