Znaleziono 0 artykułów
01.10.2025

Inspirowana Orlando kolekcja Ani Kuczyńskiej przekracza granice płci w modzie

01.10.2025
Fot. Caroline Grzelak

Orlando to pierwsza, szeroka kapsuła męska, chciałam w ten sposób podkreślić, że moja marka jest dla wszystkich – mówi Ania Kuczyńska, prezentując nową kolekcję.

– Dziś moda męska i damska przenikają się, a granice płci – zacierają. To, co męskie staje się kobiece, i odwrotnie. Elementy mody męskiej należą do damskiej garderoby – mówi Ania Kuczyńska, a nową kolekcję nazywa Orlando. Przywołuje postać z powieści Virginii Woolf, która żyjąc przez stulecia, zmienia płeć. To z jednej strony symbol kultury queerowej, z drugiej – opowieść o wolności. W filmowej adaptacji „Orlando” z 1992 roku Tilda Swinton wciela się w postać głównego bohatera/ki –  wyzwolonej z norm społecznych, żyjącej poza mieszczańskim schematem.

Fot. Caroline Grzelak

Uniwersalna czerń i elegancki minimalizm, czyli modowa interpretacja „Orlando” 

W nowej kolekcji Ania Kuczyńska sięga najczęściej po czerń, bo jest uniwersalna i neutralna. Do krojów podchodzi bardziej eklektycznie. Koszule z długim rękawem i stójką są dystyngowane i surowe w formie – gładka plisa zakrywa guziki. Proste T-shirty poza mięsistą tkaniną, wyróżniają się odrobinę dłuższymi rękawami. Charakterystyczne dla marki spodnie mają szeroki,materiałowy pas do związania. Uwagę przykuwają też minimalistyczne kurtki bomberki z technicznej tkaniny. Ta kolekcja jest subtelna, uniwersalna, ułatwia łączenie ubrań w zestawy. Kluczową rolę pełnią dodatki – chusty i czapki z daszkiem nadają charakteru zarówno damskiej jak męskiej i kobiecej sylwetce na co dzień. Na bardziej wyjątkowe okazje Ania Kuczyńska proponuje trapezową, skórzaną kopertówkę z retro klamerkami albo czarne rękawiczki z siateczki. 

– Orlando to pierwsza, szeroka kapsuła męska. Chciałam podkreślić, że moja marka jest egalitarna i dla wszystkich, uruchomić dialog pomiędzy kobietą i mężczyzną Ani Kuczyńskiej, połączyć i urozmaicić garderobę. Projekty świetnie pokazują, że moda męska i damska to pojęcia umowne – podsumowuje Ania.

Art Director / Styling – Ania Kuczyńska
Art Director Assistant – Dawid Stan
Zdjęcia – Caroline Grzelak / Art Faces Warsaw
Model – Peter Munya / Selective Mgmt

Basia Czyżewska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Inspirowana Orlando kolekcja Ani Kuczyńskiej przekracza granice płci w modzie
Proszę czekać..
Zamknij