Znaleziono 0 artykułów
31.10.2021
Artykuł sponsorowany

Idealna mieszanka jakości i zrównoważonego rozwoju

31.10.2021
Veronica Rossi/Fot. Materiały prasowe

Starannie wyselekcjonowane, najwyższej jakości mieszanki kaw to coś, bez czego żaden profesjonalny barista nie może się obejść. Ale Lavazza oferuje nie tylko znakomite kawy. Marka od wielu lat stawia na zrównoważony rozwój. Tak jest też w wypadku najnowszej linii Lavazza ¡Tierra! Organic.

Dzień zaczęty od filiżanki aromatycznej kawy od razu staje się piękniejszy. Ale idealna kawa to nie tylko taka, która znakomicie smakuje. Ważne jest także to, skąd pochodzi, w jakich warunkach i przez kogo była zbierana oraz wypalana. W przypadku kaw Lavazza możemy być pewni nie tylko najwyższej jakości, lecz także dbałości o zrównoważony rozwój. Już w 1935 roku Luigi Lavazza mówił: – Nie akceptuję świata, w którym niszczy się zasoby naturalne. Dziś Lavazza nadal jest wierna jego słowom.

Mieszanki kawy z serii Lavazza ¡Tierra! Organic powstają z ziaren pochodzących z upraw ekologicznych i certyfikowanych Rainforest Alliance. Ziarna są starannie dobierane i palone. Ponadto, Fundacja Lavazza promuje i finansuje międzynarodowe projekty propagujące ideę zrównoważonego rozwoju w krajach, w których uprawia się kawę. O tym, jak jeszcze Lavazza dba o zrównoważony rozwój, opowiada nam Veronica Rossi, CSR Manager Grupy Lavazza.

Fot. Materiały prasowe

– Działania marki Lavazza od wielu lat wpisują się w ideę sustainability. W 2004 roku Lavazza założyła organizację non-profit Fondazione Giuseppe e Pericle Lavazza, której zadaniem jest koordynacja i wdrażanie projektów zrównoważonego rozwoju. Fundacja wspiera obecnie ponad 31 projektów w ponad 19 krajach, zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z organizacjami publicznymi i prywatnymi – tłumaczy Veronica Rossi. I dodaje, że głównym celem wszystkich projektów jest poprawa jakości produkcji kawy oraz warunków życia rolników. A także wspieranie ich ducha przedsiębiorczości przy jednoczesnej uprawie kawy w sposób zrównoważony.

– W 2017 roku rozpoczęliśmy ważną ścieżkę, którą wciąż podążamy. Postanowiliśmy podjąć wyzwanie rzucone przez ONZ poprzez realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, określonych w Agendzie na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030 – Globalnych Celów ONZ. W 2019 roku w Manifeście Zrównoważonego Rozwoju Lavazza „A Goal in Every Cup” zostały zadeklarowane nasze priorytetowe cele: godne miejsca pracy i wzrost gospodarczy, równość płci, odpowiedzialna konsumpcja i produkcja oraz działania na rzecz klimatu – wymienia CSR Manager.

Jak to wygląda w praktyce? Veronica Rossi wyjaśnia, że Lavazza wdraża projekty mające na celu zapobieganie wylesianiu oraz promowanie ponownego zalesiania i ochrony środowiska w różnych krajach. Wspiera też właścicieli plantacji w przyjmowaniu dobrych praktyk rolniczych, które są zarówno przyjazne dla środowiska, jak i przydatne w adaptacji do zmieniających się warunków klimatycznych.

Fot. Materiały prasowe

– Jednym z takich projektów jest Coffee&Climate Initiative uruchomiony w 2010 roku przez Fundację Lavazza. Koncentruje się na badaniach wpływu zmian klimatycznych na kawę i zapewnia wsparcie rolnikom, którzy w codziennej pracy muszą stawić czoła zmianom klimatu. Obecnie zaangażowanych jest ponad 800 trenerów i ponad 90 000 gospodarstw zajmujących się uprawą kawy – tłumaczy Veronica Rossi.

Ochrona środowiska jest niezwykle ważnym aspektem polityki zrównoważonego rozwoju marki Lavazza. Ale nie jedynym. Kawa uprawiana jest w krajach, gdzie sytuacja lokalnej ludności jest niezwykle trudna. Bieda i brak dostępu do edukacji, a co za tym idzie, perspektyw – to jeden z głównych problemów. Lavazza dąży do poprawy tej sytuacji.

– Wierzymy, że edukacja i szkolenia to najlepsze narzędzia zapewniające producentom kawy możliwości rozwoju. Dlatego głównym celem projektów Fundacji Lavazza jest zapewnienie szkoleń społecznościom rolniczym, ze szczególnym uwzględnieniem młodych ludzi i kobiet – mówi Veronica Rossi.

Fot. Materiały prasowe

Jako inspirujący przykład projektu skierowanego do młodzieży podaje akcję „A cup of learning” – „Filiżanka nauki”. To projekt  stworzony z myślą o młodych ludziach poszukujących pracy w świecie kawy, szczególnie tych pochodzących z biedniejszych grup społecznych.

– Projekt oferuje dwa różne kursy. Jeden jest poświęcony zielonej kawie, z naciskiem na analizę sensoryczną kawy, techniki przetwarzania oraz degustację i ocenę produktów na podstawie ich pochodzenia. Drugi – poświęcony kawie espresso – koncentruje się na teorii i praktyce bycia baristą – wyjaśnia CSR Manager.

Specjaliści marki Lavazza dzielą się swoim doświadczeniem z innymi poprzez szkolenia odbywające się bezpośrednio w krajach produkujących kawę lub poprzez sieć 55 centrów szkoleniowych na całym świecie, z główną siedzibą w Turynie. Tylko w 2019 roku z tej inicjatywy skorzystało ponad 34000 osób, które zdobyły umiejętności niezbędne do pracy przy produkcji kawy w 10 krajach: we Włoszech, w Republice Dominikany, Indiach, Albanii, Haiti, Brazylii, Peru, Wielkiej Brytanii i na Kubie.

Fot. Materiały prasowe

W społecznościach producentów kawy z największymi wyzwaniami zmagają się kobiety. Dlatego Fundacja Lavazza pragnie ułatwić im start na drodze zawodowej. Veronica Rossi zdradziła nam, że niedawno światło dzienne ujrzał projekt „Zmiana na lepsze”. Rumuński artysta Saddo namalował portrety siedmiu kobiet zaangażowanych w budowanie lepszej przyszłości, zainspirowanych odwagą i zaangażowaniem w projekty zrównoważonego rozwoju promowane przez Fundację Lavazza.


– Siedem historii emancypacji kobiet, wszystkie różne, ale wszystkie mogą zainspirować kobiety na całym świecie do dążenia do niezależności i równości płci za pomocą uniwersalnego języka sztuki. Ambrosia na Dominikanie, Carmen w Kolumbii, Doña Rina w Hondurasie, Isabel w Gwatemali, Nadia w Peru, Pinki w Indiach i Sheila w Ugandzie nie tylko odmieniły swoje życia, lecz także wniosły istotny wkład w swoje społeczności. Ich historie pokazują, w jaki sposób wzmacnianie pozycji kobiet i promowanie zrównoważonego rozwoju może tworzyć wspólną wartość dla społeczności – przekonuje Veronica Rossi.

CSR Manager Lavazzy wyjaśnia, że w dzisiejszych czasach konsumenci oczekują od kawy „mieszanki” jakości i zrównoważonego rozwoju. – To już nie jest kwestia wyboru. Rynek prosi o produkty, które opowiadają historię odpowiedzialności. Myślę, że idealna kawa to taka, która łączy dobry smak i rzeczywiste zaangażowanie w ochronę naszego środowiska i społeczności – idealną mieszankę, aby zapewnić najlepsze wrażenia wszystkim klientom – mówi Veronica Rossi.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę