Znaleziono 0 artykułów
08.01.2021

Seriale z Netfliksa, których jeszcze nie znasz

„The OA” (Fot. materiały prasowe Netflix)

Na platformie co miesiąc pojawiają się nowe seriale, więc nie sposób poznać je wszystkie. Wybraliśmy 10 mniej znanych thrillerów, komedii i ekranizacji powieści, które warto nadrobić.

„Grace i Grace”: Suknie, bale, tajemnice

Dla fanów „Bridgertonów”, „Gambitu królowej” i „Opowieści podręcznej”

 

Kanada, XIX wiek. Psychiatra dr Simon Jordan (Edward Holcroft, „Angielska gra”) ma orzec, czy Grace (Sarah Gadon znana z festiwalowego przeboju „Czarny niedźwiedź”), pokojówka oskarżona o morderstwo pracodawców, jest poczytalna. Gdy podczas serii spotkań Grace opowiada o swoim życiu, Simon musi oddzielić prawdę od fantazji. Trzymający w napięciu thriller ubrany w zjawiskowe suknie z epoki nakręciła Mary Harron („Strzelałam do Warhola” i „American Psycho”) na podstawie bestsellerowej powieści Margaret Atwood, autorki „Opowieści podręcznej”.

„The OA”: Podróż między światami

Dla fanów: „Dark”, „Twin Peaks", „Mrocznych materii” i „Równonocy”

 

Siedem lat po zniknięciu Prairie (Brit Marling, twórczyni serialu i współautorka scenariusza) powraca w rodzinne strony. Nie jest już jednak tą samą osobą. Odzyskała wzrok, zyskała również nowe, tajemnicze zdolności. Zagubiona w nowej rzeczywistości Prairie ma zrealizować pewną misję. W tym celu rekrutuje pięcioro nieznajomych (w tym dr. Huntera – Jason Isaacs) i razem z nimi wyrusza w niezwykłą podróż. „The OA” doczekało się grona oddanych fanów, mimo to Netflix zdecydował się zakończyć serię po drugim sezonie. Zaskoczeni tą decyzją twórcy zapowiedzieli, że to nie koniec historii Prairie i jej drużyny.

„Crashing”: Współcześni „Przyjaciele”

Dla fanów „Fleabag”, „Przyjaciół" i „Normalnych ludzi”

 

Podobne artykułyNajlepsze seriale 2020 roku Anna KonieczyńskaRównolegle do „Fleabag” Phoebe Waller-Bridge pracowała nad innym serialem, w którym również wcieliła się w główną rolę. W „Crashing” gra Lulu, która skuszona niskim czynszem postanawia wynająć mieszkanie w opuszczonym szpitalu w Londynie. Mieszka tam już Anthony, jej przyjaciel z dzieciństwa, w którym skrycie się podkochiwała, wraz z narzeczoną Kate i przyjaciółmi – ekscentryczną Melody, podrywaczem Samem i outsiderem Fredem.

„Grace i Grace” (Fot. materiały prasowe Netflix)

„Niewiarygodne”: Wierzmy ofiarom

Dla fanów „Sposobu na morderstwo”, „Od nowa” i „Wielkich kłamstewek”

 

Nastolatka Marie (Kaitlyn Dever, „Szkoła melanżu”) zgłasza się na policję, bo została napadnięta i zgwałcona przez zamaskowanego sprawcę. Ani służby, ani najbliższa rodzina nie wierzą w jej wersję wydarzeń. W końcu dziewczyna odwołuje zeznania. Tymczasem w innym mieście na drugim końcu kraju dwie detektywki Grace Rasmussen i Karen Duvall (Toni Collette i Merritt Wever) prowadzą śledztwo w bardzo podobnej sprawie. Gdy dowiadują się o historii Marie, postanawiają oddać dziewczynie sprawiedliwość. Scenariusz serialu inspirowany był nagrodzonym Pulitzerem artykułem „Unbelivable Story of Rape” T. Christiana Millera i Kena Armstronga.

„Atypowy”: Co znaczy „normalność”

Dla fanów „Sex Education”, „The End of the F***ing World”, „Tacy właśnie jesteśmy” i równie niedocenianego „Special”

 

Sam (Keir Gilchrist) od dziecka ma zaburzenia ze spektrum autyzmu. Opiekuńczy rodzice, Elsa (Jennifer Jason Leigh, „Nienawistna ósemka”) i Doug (Michael Rapaport) wspierają syna w codziennych staraniach. Gdy Sam kończy 18 lat, postanawia zrealizować największe marzenie – zakochać się. Z pomocą rodziców, terapeutki Julii (Amy Okuda, „Sposób na morderstwo”) i przyjaciół chłopak zaczyna zmieniać swoje życie.

„Gdzie jest mój agent?”: Kulisy show-biznesu

Dla fanów „Branży”, „Dobrego miejsca” i „Shitt’s Creek

 

Prestiżowa paryska agencja ASK jest domem największych francuskich gwiazd – od Juliette Binoche po Cécile de France. Pewnego dnia jedno nieszczęśliwe wydarzenie rozpoczyna lawinę nieoczekiwanych problemów. Agenci musza stawić czoła kłopotom, nie zapominając przy tym o swoich podopiecznych. Twórcy francuskiego serialu zapraszają widzów za kulisy filmowego świata. W rolach głównych, m.in. Camille Cottin („Paryska dziwka i książę”) i Thibault de Montalembert (netfliksowy „Król”), a także plejada francuskich gwiazd.

„Maniac” (Fot. materiały prasowe Netflix)

„Maniac”: Mieszanka gatunkowa

Dla fanów „Russian Doll”, „Czarnego lustra”, „Umbrella Academy” i „Wiedźmina”

 

Podobne artykułySeriale Netfliksa, które obejrzysz w jeden weekendJulia WłaszczukJedna z najbardziej niedocenionych produkcji Netfliksa ostatnich lat. Dwoje nieznajomych, Annie (Emma Stone) i Owen (Jonah Hill), bierze udział w eksperymentalnych badaniach klinicznych, w ramach których testują antydepresant nowej generacji. Szybko okazuje się, że nie wszystko idzie zgodnie z planem. „Maniac” zachwyca nie tylko świetnymi zdjęciami, ścieżką dźwiękową i klimatem rodem z filmów science fiction z lat 80. Pierwsze skrzypce grają tu Stone i Hill, którzy dają popis aktorskich umiejętności, wcielając się kolejno w najróżniejsze postacie (od drobnych rzezimieszków po… elfy).

„3%”: Tylko wybrani

Dla fanów „Snowpiercera”, „The 100”, „Westworld” i „Wychowanych przez wilki”

 

Świat przyszłości to przeludniony slums. Wybrani, stanowiący zaledwie trzy procent populacji, żyją na rajskiej wyspie, ciesząc się wszelkimi wygodami dawnego życia. Co pewien czas organizowane są testy, dzięki którym można wygrać przepustkę do lepszego świata. Do wyścigu o przynależność do elity może stanąć każdy, ale tylko raz. Wygrają najsilniejsi albo najbardziej przebiegli. Brazylijski serial opowiada historię podobną do tej znanej z „Igrzysk śmierci”. Ukazana rzeczywistość jest jednak jeszcze brutalniejsza i niepokojąco rzeczywista.

„GLOW”: W klimacie lat 80.

Dla fanów „Orange Is the New Black”, „Derry Girls” i „Grace i Frankie"

 

Ruth (Alison Brie, „Obiecująca. Młoda. Kobieta”) marzy o karierze aktorskiej. Gdy kolejne castingi kończą się fiaskiem, postanawia wziąć udział w „GLOW”, czyli programie o pierwszej kobiecej lidze wrestlingu. Inspirowana prawdziwą historią opowieść przenosi nas do Los Angeles lat 80., gdzie królują brokat, legginsy i tapiry. Twórcy „Orange Is the New Black” w nostalgiczną oprawę ubierają aktualne tematy, takie jak równość płci, kobieca emancypacja czy rasizm.

„Crazy Ex Girlfriend”: Totalna parodia

Dla fanów „Emily w Paryżu”, „Seksu w wielkim mieście” „Glee”

 

Rachel i Josh byli parą przez… jedno lato, ale ona nigdy nie pogodziła się z rozstaniem. Gdy po latach ich drogi ponownie się krzyżują, Rachel postanawia rzucić pracę w prestiżowej nowojorskiej kancelarii, by przeprowadzić się śladem byłego chłopaka do Kalifornii. Nagrodzona Złotym Globem seria Rachel Bloom (w roli głównej) i Aline Brosh McKenny (scenarzystka „Diabeł ubiera się u Prady”) to pastisz komedii romantycznych i musicali, a także krytyka całego przemysłu filmowego, który wpaja nam wyidealizowany obraz miłości.

Julia Właszczuk
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę