Znaleziono 0 artykułów
14.02.2018

Moda w służbie naturze. Amber Valletta o nowej kolekcji Mango

Projektowanie z dbałością o zasoby środowiska naturalnego to już nie tylko trend, ale stały element polityki światowych gigantów mody. W stronę natury po raz kolejny zwraca się także Mango. Hiszpańska marka proponuje kolekcję nawiązującą do organicznych elementów, a do kampanii reklamowej, zrealizowanej w surowym krajobrazie Wysp Kanaryjskich, zaangażowała jedną z największych ekolożek w branży, Amber Vallettę. 

kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)

Ekologiczne podejście do mody, które w ostatnich sezonach zaowocowało chociażby wprowadzeniem do sprzedaży limitowanej kolekcji Mango Comitted, tym razem akcentowane jest przez hiszpańską markę wyjątkowo mocno. W sezonie wiosna-lato 2018 nie tylko proponuje ona bowiem linię bazującą na inspiracjach naturą, ale stawia też na przekaz, który ma zwracać uwagę na zależności zachodzące między modą, przyrodą i nowymi technologiami. Ideę zrównoważonej mody promuje wybrane do kampanii grono modeli: Noah Mills oraz Anna Ewers i Amber Valletta, które w sesji wizerunkowej hiszpańskiego giganta pojawiają się po raz drugi z rzędu.

Kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)
kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)

Motyw przynależności do natury i troski o środowisko jest szczególnie bliski Valletcie, która oprócz bycia modelką i aktorką coraz częściej poświęca się działaniom na rzecz ochrony zasobów naturalnych. –  Zmiana klimatu to jedno z najważniejszych zagadnień naszych czasów – przekonuje.

Kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)
Anna Ewers za kulisami kampanii Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Materiały prasowe)

Tymczasem powrót na łono natury to – według Mango – zwiewna i delikatna garderoba, w której kluczową rolę odgrywają wygoda oraz funkcjonalność. Hiszpańska marka, która słynie z błyskawicznego adaptowania globalnych trendów, nadal nie zapomina jednak o atrakcyjnych krojach i ciekawych stylizacyjnych zabiegach: wykorzystuje motyw przeciwieństw, łącząc przewiewne koszule z cięższymi, oversize’owymi marynarkami, w prześwitujących tkaninach stawia na warstwowość, a z nawiązujących do natury wzorów i odcieni czyni znak rozpoznawczy kolekcji.

Całości dopełniają surowe krajobrazy Wysp Kanaryjskich i fotografie wykonane przez Mario Sorrentiego, który podobnie jak Ewers i Valletta, po raz kolejny współpracuje z hiszpańską marką.

Amber Valletta za kulisami kampanii Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Materiały prasowe)
kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, Materiały prasowe)

Nowa kampania Mango to nie jedyny związany ze środowiskiem naturalnym projekt, w jakim ostatnio bierze udział Valletta. Modelka i aktorka jest w trakcie produkcji krótkometrażowego filmu na temat ważnych kwestii społecznych i środowiskowych. – Mam nadzieję, że zainspiruje to zarówno konsumentów, jak i marki, aby naprawdę zmodernizować jedną z najważniejszych branży przemysłowych na tej planecie – mówi. Zaangażowanie hiszpańskiej marki w działania proekologiczne dowodzi, że jest to możliwe.

Publikujemy premierowo rozmowę z Amber Vallettą, przeprowadzoną przy okazji realizacji kampanii dla Mango.

Wiosna-lato 2018 to kolejny sezon, w którym jesteś twarzą Mango. Jaki moment z tej współpracy szczególnie utkwił ci w pamięci?

Amber Valletta: Ostatnia kampania, którą realizowaliśmy na Wyspach Kanaryjskich. Razem z Anną Ewers miałyśmy nakręcić wideo na plaży – biegałyśmy i bawiłyśmy się w wodzie. Pamiętam malutkie kamyczki, które w czasie przypływu były praktycznie niewidoczne na brzegu. Ile było śmiechu i krzyku, kiedy stawałyśmy na nie gołymi stopami! To był wyjątkowy moment, w którym czułyśmy, że cały projekt jest bardziej zabawą niż pracą.

Masz swój ulubiony projekt z nowej kolekcji?

Olśniła mnie piękna, złota sukienka z ażurowego materiału.

kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)
kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)

Jesteś w branży już prawie 30 lat. Jakie jest twoje pierwsze wspomnienie, związane z modą?

To moja pierwsza praca, czyli sesja do włoskiego „Vogue’a”. Trochę płakałam na planie, ponieważ nie miałam pojęcia, co mam robić… Miałam zaledwie 15 lat! Jednak zarówno modelka, jak i fotograf byli tak mili, że udzielali mi pomocnych wskazówek.

Jesteś nie tylko ikoną stylu i świetną modelką, ale również aktorką. Trudno było ci złapać równowagę pomiędzy tymi rolami?

To była zdecydowanie ogromna zmiana, kiedy musiałam przejść z modelingu na aktorstwo. Kiedy po raz pierwszy zaczęłam grać, bycie modelką nie było cool. Można było być albo modelką, albo aktorką, w żadnym razie obiema jednocześnie! W Hollywood nikt nie wziąłby mnie na poważnie, gdybym wciąż zajmowała się modelingiem. Musiałam podjąć ważną decyzję i właściwie zrezygnować z wybiegów, aby Hollywood spojrzało na mnie jak na profesjonalistkę. Dzisiaj jest całkiem inaczej: można być piosenkarką, aktorką, modelką, projektantką, kimkolwiek się chce i robić wszystko, na co ma się ochotę, nikogo to nie obchodzi. Dlatego teraz korzystam z tej możliwości i po trochu zajmuję się tym wszystkim.

Anna Ewers za kulisami kampanii Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Materiały prasowe)

Jak interpretujesz różnicę pomiędzy modą i stylem?

Modę można kupić, a styl albo jest wyuczony, albo ma się go naturalnie.

kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)

Branża mody lubi dyskryminować ze względu na wiek. Dla ciebie dojrzałość zdaje się być jednak atutem.

Kobiety dzisiaj chcą równej reprezentacji i autentyczności. Starzenie się to nieodłączna część życia, a jeśli pokazuję, że można to robić z wdziękiem, to znaczy, że wykonałam dobrą robotę.

kampania Mango wiosna-lato 2018 (Fot. Mario Sorrenti, materiały prasowe)

Jakie działania charytatywne uważasz w dzisiejszych czasach za najistotniejsze?

Zmiana klimatu to jedno z najważniejszych zagadnień naszych czasów. Inwestycje w odnawialne źródła energii we wszystkich sektorach biznesu znacząco wpłyną również na takie kwestie, jak bieda czy choroby. Regularnie podpisuję petycje i kontaktuję się z przedstawicielami instytucji rządowych, starając się zachęcić ich do działania na rzecz ochrony środowiska. Sama także wspieram wiele organizacji, które przeciwdziałają firmom szkodzącym środowisku.

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę