Znaleziono 0 artykułów
31.01.2021

Najbardziej stylowe filmy na Netfliksie

"Maria Antonina" (Fot. East News)

Ekstrawagancja Wersalu i Las Vegas, blichtr lat 20. i futuryzm końcówki XX wieku. Od „Marii Antoniny” przez „Chłopców z ferajny” po „Matrix” – oto najbardziej stylowe filmy, które znajdziecie na Netfliksie.

„Maria Antonina”: Niech wyglądają jak ciastka!

Fryzury pouf przypominające watę cukrową, suknie à la polonaise w kolorze makaroników i zdobne trzewiki poukładane w kufrach jak czekoladki w bombonierce. Reżyserka Sofia Coppola we współpracy z kostiumografką Mileną Canonero stworzyła oscarowy portret najbardziej znienawidzonej królowej Francji, Marii Antoniny (Kristen Dunst). Przybywając do Wersalu, arcyksiężniczka zostaje pozbawiona austriackiej tożsamości i ubrana zgodnie z panującą na dworze modą. Odarta z intymności, udręczona rutyną, spragniona miłości monarchini smutki topi w słodkościach, trwoniąc majątek na kolejne kreacje – w filmie ma ich aż 60! – i tym samym zadłużając państwo…

Kadr z filmu "Wielki Gatsby" (Fot. materiały prasowe)

„Wielki Gatsby”: Kalejdoskopowy karnawał

Lata 20., Nowy Jork. „Ceny akcji biły rekordy, bankiety były większe, zasady swobodniejsze”. Na fali prosperity wypływa tajemniczy milioner znany jako Wielki Gatsby (Leonardo DiCaprio). Co tydzień urządza wystawne bale, marząc, by któregoś dnia ujrzeć na jednym z nich dawną ukochaną Daisy (Carey Mulligan). Okazuje się, że zna ją jeden z gości (Tobey Maguire)… Pióra, smokingi i tony diamentów od Tiffany & Co. – kostiumografka Catherine Martin (współpracowała z reżyserem Bazem Luhrmannem też przy „Romeo i Julii”, „Moulin Rouge!”) stworzyła ponad 800 kostiumów, a z garderobą Daisy pomogła jej Miuccia Prada. To dzięki projektantce powstała kryształowa kolczuga podszyta jedwabiem w kolorze szampana.

„Artysta”: Jedwab w pawie pióra

„Dźwięk, kamera, akcja!”. Jest rok 1927, trwa złota era Hollywood, kino nieme ustępuje miejsca udźwiękowionemu. Opływający w luksusy aktor George Valentin (Jean Dujardin) lekceważy nadchodzącą rewolucję. Nie odnajdując się w nowej rzeczywistości, popada w nędzę. Z pomocą przybywa mu wschodząca gwiazda, Peppy Miller (Bérénice Bejo). Oprócz scenicznego blichtru lat 20. obserwujemy cały arsenał codziennych ubrań z epoki: sukienki z obniżoną talią, dzwonkowe kapelusze cloche, etole z lisa i fraki. Kostiumograf Mark Bridges został nagrodzony Oscarem. Być może na decyzję Akademii wpłynął także jedwabny szlafrok Valentina w pawie pióra.

"Chłopcy z ferajny" (Fot. East News)

„Chłopcy z ferajny”: Adidas i złote sygnety

Są tacy, którzy marzą, by zostać prezydentem, ale Henry Hill (Ray Liotta) „od zawsze chciał być gangsterem”. Z perspektywy 30 lat w zawodzie snuje opowieść o zakrapianym krwią życiu, kolegach z branży (m.in. Robert De Niro oraz Joe Pesci) i niszczycielskiej władzy pieniądza. Upływ czasu odzwierciedla – jak to u Scorsesego – zmieniająca się moda. Nonszalanckie garnitury, złote sygnety i zegarki, warto też zwrócić uwagę na włóczkową sukienkę Sandy (Debi Mazar) oraz więzienne stroje mafiosów. Jak na szanowanych obywateli przystało, nawet za kratkami objadają się homarami, ubrani w welurowe dresy Adidasa.

„Nagi instynkt”: Nieskazitelna elegancja

Rockandrollowiec Johnny Baz (Bill Cable) zostaje brutalnie zamordowany. Podejrzenie pada na zjawiskową pisarkę Catherine Tramell (Sharon Stone), bowiem ostatnią książkę poświęciła niemal identycznej zbrodni. Śledczy Nick Curran (Michael Douglas) wplątuje się w uwodzicielską grę, nie zważając na to, że kolejny kryminał opowiada o „policjancie, który zakochuje się w oskarżonej i ginie”. Do historii kinematografii przeszedł minimalistyczny komplet Tramell złożony z sukienki z golfem i kaszmirowego płaszcza, równie zachwycające są jej cekinowa sukienka oraz oversize’owy garnitur w gołębiej szarości.

„Adwokat diabła”: Diabeł nie ubiera się u Prady…

… ma za to doskonale skrojone garnitury od Armaniego, połyskliwe koszule i krawaty haftowane złotą nitką. Film opowiada historię Kevina Lomaxa (Keanu Reeves), ambitnego adwokata z Florydy, który otrzymuje propozycję pracy w jednej z najlepszych nowojorskich kancelarii. Mimo sprzeciwu matki, która określa miasto mianem „siedliska demonów”, Lomax przyjmuje ofertę. Niebo na ziemi okazuje się prawdziwym piekłem, a jego szef (Al Pacino) nie tą osobą, za jaką się podaje. Wraz z wkraczaniem w mrok ciemnieją marynarki Kevina – od piaskowych przez czekoladowe po krystalicznie czarne. Nie wypada zapominać o aksamitnej sukience jego żony, Mary Ann (Charlize Theron) i miniówce w panterkę należącej do kochanki (Connie Nielsen).

Kadr z filmu "Ocean's Eleven: Ryzykowna gra" (Fot. materiały prasowe)

„Ocean’s Eleven: Ryzykowna gra”: Ekstrawagancja Las Vegas

Po zakończeniu czteroletniej odsiadki Danny Ocean (George Clooney), dżentelmen włamywacz, planuje skok na trzy kasyna w Las Vegas. Na szali leżą 150 mln, honor i Tess (Julia Roberts), jego była żona. Dla zwiększenia szans kompletuje grupę ekscentrycznych fachowców. Do brudnej roboty potrzeba nieskazitelnego stylu. Garnitury szyte na miarę, marynarki zestawiane z golfem i ekstrawaganckie koszule Rusty’ego Rayana (Brad Pitt) – opalizujące, łososiowe lub we wzór wężowej skóry, kradną serca.

„Turysta”: Elegancja Hitchcocka

Agentka Interpolu (Angelina Jolie) uwodzi amerykańskiego turystę (Johnny Depp), który przybywa do Wenecji, aby uleczyć złamane serce. Nieświadomy śmiertelnego niebezpieczeństwa mężczyzna zostaje wplątany w intrygę. Za wizerunek olśniewającej Angeliny Jolie odpowiedzialna była Collen Atwood. Kostiumografka odtworzyła minimalistyczną elegancję z filmów Alfreda Hitchcocka, projektując opływające sylwetkę sukienki z kaszmiru, etole podszyte jedwabiem oraz zamszowe i atłasowe rękawiczki. Na ekranie zobaczymy także tiulową suknię igły Charlesa Jamesa z lat 50. oraz tony brylantów.

„Blue Jasmine”: Z manhattańskich butików

Jasmine (Cate Blanchett), przedstawicielka nowojorskiej elity, popołudnia spędza, snując się po Piątej Alei, a wieczory uczestnicząc w wystawnych bankietach. Sielankowe życie legnie w gruzach, gdy jej mąż (Alec Baldwin) zostanie zatrzymany pod zarzutem defraudacji ogromnych sum pieniędzy. Bez grosza przy duszy, na granicy paranoi, przeprowadza się do siostry (Sally Hawkins), rozwiedzionej kasjerki. Kostiumografka Suzy Benzinger skomponowała garderobę Jasmine u najlepszych projektantów. Nawet pogrążona w kryzysie Jasmine nie rozstaje się z torebką Hermèsa, a żakiet Chanel stanie się dla niej namiastką dawnego życia.

"Matrix" (Fot. East News)

„Matrix”: Galliano i dystopia

Jawa czy sen? Haker o pseudonimie Neo (Keanu Reeves) dowiaduje się, że jego rzeczywistość to fikcja. Wraz z tajemniczymi rebeliantami, Morfeuszem (Laurence Fishburne) i Trinity (Carrie-Anne Moss) chce wyzwolić ludzkość ze szponów wirtualnej siły. „Matrix” to nie tylko monumentalne płaszcze i przeciwsłoneczne okulary mikro. Już w pierwszych minutach filmu dostrzegamy zjawiskowe kombinezony z lateksu, wojskowe buty, gorsety-zbroje i biżuterię inspirowaną obręczami, jakie noszą kobiety z plemion Birmy oraz indyjskimi ozdobami. Nic dziwnego, że produkcja zainspirowała samego Johna Galliano. Kilka miesięcy po premierze projektant zaprezentował kolekcję dla Diora haute couture na sezon wiosna-lato 1999. Tak jak na ekranie, dominował futuryzm połączony z odniesieniami etnicznymi.

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę