
Levi’s i Nike – dwie marki, które od dekad definiują amerykański styl – ponownie łączą siły. Ich najnowsza kolekcja to hołd dla kultowych sylwetek, rzemiosła i wspólnych wartości. W centrum linii znalazł się model Nike Air Max 95 w trzech denimowych wersjach, nawiązujących do estetyki współczesnego streetwearu.
Kolekcja powstała z okazji 30-lecia istnienia modelu Air Max 95, jednego z najbardziej charakterystycznych projektów Nike lat 90., który do dziś wyznacza standardy w projektowaniu sneakersów. Nowa odsłona, stworzona z denimu Levi’s o wysokiej gramaturze, to połączenie klasycznych materiałów z funkcjonalną konstrukcją. Wyróżniają ją nie tylko design i kolorystyka, white/ecru, black oraz klasyczny denim, ale też szereg detali stworzonych specjalnie na potrzeby tej kolekcji: kontrastowe przeszycia, wkładka inspirowana dolarowym motywem Levi’s, kultowa czerwona metka Red Tab, a także sygnowane, czerwone pudełko.

W najnowszej kolekcji Levis x Nike nie mogło zabraknąć denimowej odzieży
Znajdziemy tu jeansową kurtkę typu Trucker inspirowaną archiwalnym modelem Type II oraz luźne spodnie Baggy Jeans. Oba projekty wykonano z selvedge’u i zaprojektowano w taki sposób, by współgrały z nową sylwetką Air Maxów. Zredukowane do minimum elementy brandingu Levi’s, skórzane logo Nike i przeszycia typu chain-stitch to estetyczny manifest nowego pokolenia projektowania, które szanuje tradycję, ale nie boi się jej współcześnie redefiniować.
Kolekcja Levi’s x Nike to nie pierwsze spotkanie tych marek – już wcześniej współpracowały przy edycjach modelu Air Jordan IV i denimowych wersjach klasycznych Nike SB. Jednak tym razem duet proponuje linię łączącą funkcjonalność z estetyką zakorzenioną w historii amerykańskiej popkultury.
– Chcieliśmy, by ta współpraca nie tylko czerpała z przeszłości obu marek, ale też pokazywała, jak Levi’s i Nike patrzą w przyszłość – mówi Leo Gamboa, wiceprezes ds. współprac w Levi’s. – Stworzyliśmy płynną fuzję sportowego i streetwear’owego stylu, oddając hołd przeszłości, ale też przekraczając granice designu.
W kampanii promującej linię występują postaci ze świata sportu, muzyki i designu – raper Larry June, koszykarka Paige Bueckers (WNBA), gracz NFL Keon Coleman oraz projektant Daniel Buezo.
Kolekcja będzie dostępna od 10 lipca na levi.com oraz w aplikacji Levi’s.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.