Znaleziono 0 artykułów
07.05.2021

Premierowo na Vogue.pl: Kolekcja torebek THE MAR

(Fot. Materiały prasowe)

Kolorowe torebki, które pomieszczą cały świat — mówią o produktach THE MAR założycielki Maria Buko i Marcelina Nastaj. Przedstawiamy markę, która robi piękne rzeczy w standardach zrównoważonej produkcji. 

To historia, która wydaje się znajoma. Dwie przyjaciółki z liceum po latach snucia marzeń decydują się założyć wspólnie markę. O branży mody nie wiedzą nic. Jedna zajmuje się inwestycjami w sektorze energetycznym, druga jest badaczką i autorką książek. W pracy spełniają się, ale chcą czegoś więcej. Po trzydziestce nadchodzi czas, żeby zrealizować marzenia. 

Tak przygodę z THE MAR zaczynały Marcelina i Maria. Nazwa marki to trzy pierwsze litery ich imion, nawiązanie do wybrzeża, gdzie się poznały i skrót od Modern Artisans’ Responsibility. Krótka, a zawiera w sobie wszystko, co dla THE MAR ważne – przyjaźń, morze i etykę.

Dziewczyny długo szukały dla siebie odpowiednich torebek — pięknych, kolorowych, pakownych i stworzonych z poszanowaniem planety i wytwórców. Nie znalazły. W końcu dojrzała w nich decyzja o założeniu własnego biznesu. Zanim wystartowały z THE MAR, trzy lata szukały certyfikowanych materiałów, form, współpracowników, modelu biznesowego i odwagi, by do polskiej zachowawczej klientki uderzyć z kolorowymi torebkami.

Torebki THE MAR są wykonane ze skóry naturalnej z odpadów z europejskiego przemysłu spożywczego. Zdaniem założycielek to lepsze rozwiązanie niż tzw. skóry ekologiczne robione z tworzyw sztucznych z przetwórstwa ropy naftowej. Materiały THE MAR pochodzą z włoskich ekologicznych garbarni, podszewki wykonano z certyfikowanej bawełny i poliestru z recyklingu butelek PET. Wszystkie egzemplarze szyte są w małej zaufanej manufakturze pod Warszawą. To dlatego na zakup trzeba czekać nawet dwa tygodnie. Każda sztuka jest produkowana na zamówienie i oznaczona indywidualnym numerem. Nie ma pośpiechu, modele, które dziś THE MAR ma w ofercie, zostaną tam na długo. – Nie widzimy powodu, żeby wymieniać kolekcję, bo te torebki, które mamy w sprzedaży dziś, są dopracowane i ponadczasowe. W przyszłości będą powstawały z innych materiałów lub skór w innych odcieniach. Nowe modele też się pojawią, ale bez konkretnego cyklu — tłumaczy Maria. Gdy stworzą coś, czego będą pewne, wtedy wprowadzą do sprzedaży, bez narzuconego kalendarza. 

Nazwy modeli THE MAR też są morskie. Bellona ma nazwę po bałtyckiej rybie, Oyster w dwóch rozmiarach po gruszkowatej ostrydze, w kolekcji poza czernią pojawiają się odcienie piasku, błękit i róż cukrowej waty.

Choć dziś pracują nad własnym biznesem po godzinach i produkują lokalnie, mają duże ambicje. — Plan jest taki, żeby oddać się THE MAR zupełnie i sprzedawać nasze produkty także za granicą — mówi Marcelina. To nie jedyne ich plany. Najważniejszym jest ciągłe poszukiwanie lepszych tworzyw i rozwiązań. Już dziś współpracują z garbarniami, które korzystają z zielonej energii, uzdatniają ponownie wodę i posługują się międzynarodowymi certyfikatami ekologicznymi. — Są marki na polskim rynku, które oferują fajne designerskie produkty, ale o których procesie powstawania niewiele wiadomo — mówi Maria. Ich celem jest połączyć te dwie energie — robić fajne rzeczy i chwalić się kulisami. Choć to marka w duchu slow, nudy nie będzie. — Myślimy o torebkach z tkaniny, mamy nadzieję, że powstanie we współpracy z jedną z polskich marek — zdradza Marcelina. To nie koniec – w planach jest też seria uniseksowych toreb. THE MAR będzie zaskakiwać, na razie zdobywa zaufanie klientek. 

Kamila Wagner
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę