Znaleziono 0 artykułów
04.10.2021

Czy „Squid Game” zostanie najpopularniejszym serialem w historii Netfliksa?

Fot. materiały prasowe Netflix

Koreański serial „Squid Game” zadebiutował na Netfliksie 17 września. W ciągu kilku dni od premiery został międzynarodowym przebojem, który utrzymuje się na szczycie najczęściej oglądanych produkcji platformy. Thriller ma szansę stać się najpopularniejszym serialem w historii Netfliksa.

Głównym bohaterem serialu jest Seong Gi-hun –mężczyzna, który ma wielkie długi pieniężne. Tajemniczy nieznajomy oferuje mu udział w zabawie, w której zarobi pieniądze potrzebne do spłacenia zadłużeń. Podobną propozycję usłyszało 455 innych osób zmagających się z problemami finansowymi. Wszyscy spotkają się na bezludnej wyspie, gdzie rywalizują o ogromne pieniądze w serii zabójczych gier inspirowanych zabawami popularnymi wśród koreańskich dzieci.

 

Za kamerą produkcji stanął koreański reżyser Hwang Dong-hyuk („The Fortress”, „Silenced”), a na ekranie pojawili się Jung-Jae Lee, Hae-soo Park, Sung-tae Heo, Ha-joon Wi, Yeong-su Oh, Ho-yeon Jung, Ho-yeon Jung, Anupam Tripathi.

Liczący dziewięć odcinków pierwszy sezon serialu szybko stał się międzynarodowym hitem. Produkcja zajęła pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych seriali Netfliksa. W Stanach Zjednoczonych „Squid Game” dotarł na szczyt podium w ciągu czterech dni od premiery.

Fot. materiały prasowe Netflix

Od 2019 roku oglądalność nieanglojęzycznych produkcji wśród amerykańskich widzów wzrosła o 71%, a 97% amerykańskich użytkowników Netfliksa wybrało w zeszłym roku co najmniej jeden nieanglojęzyczny tytuł. Koreańskie kino dobrze radzi sobie poza granicami kraju. Na ubiegłorocznych Oscarach triumfował „Parasite”, a Amerykanie coraz chętniej wybierają koreańskie produkcje, których oglądalność w USA latach 2019-2021 zwiększyła się o ponad 200%.

„Squid Game” z pewnością będzie naszym najpopularniejszym nieanglojęzycznym serialem na świecie. (…) Istnieje bardzo duża szansa, że będzie to nasz najpopularniejszy serial w historii” – powiedział Ted Sarandos, szef platformy Netflix.

Serial odpowiedzialny jest za wylansowanie nowego trendu na TikToku. W „Squid Game” jedno z zadań polegało na stworzeniu ciasteczek „Dalgona”, a następnie wydobyciu kształtu wyciśniętego w ciasteczku bez naruszenia go. Jeśli kształt zostanie zniszczony – uczestnik zostaje wyeliminowany z gry.

Fot. materiały prasowe Netflix

Jedna z internautek postanowiła zainspirować się serialem i stworzyła własny przepis na ciasteczka, a następnie podzieliła się procesem ich przygotowywania na TikToku. Przepis stał się hitem i jednym z najpopularniejszych trendów aplikacji.

Popularność produkcji może obrócić się także przeciwko Netfliksowi. Dziennikarze z agencji prasowej Reuters poinformowali, że firma SK Broadband, zajmująca się dostawą Internetu w Korei Południowej, pozwała Netfliksa na około 23 miliony dolarów z powodu zwiększonego ruchu w sieci, bezpośrednio spowodowanego popularnością ich największych produkcji, ze „Squid Game” na czele. Według analizy SK Broadband, od 2018 roku, gdy Netflix rozpoczął bezpośrednią współpracę z tą firmą telekomunikacyjną, wielkość transferu danych na sekundę wzrosła 24-krotnie, do poziomu 1,2 biliona bitów na sekundę we wrześniu 2021.

Aleksandra Kupras
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę