Znaleziono 0 artykułów
25.06.2025

O czym przeczytacie w wakacyjnym wydaniu „Vogue Polska”?

25.06.2025
(Fot. Ina Lekiewicz Levy)

Wakacje to idealny moment, by nauczyć się odpoczywać. Dlatego w podwójnym, lipcowo-sierpniowym wydaniu „Vogue Polska” w jednej z sesji okładkowych zabieramy was do uzdrowisk, Krynicy-Zdroju oraz Lądka-Zdroju, a w nowym numerze „Vogue Polska Travel” bierzemy pod lupę polski folklor. Sprawdźcie, co jeszcze dla was przygotowaliśmy.

Prezentujemy trzy wyjątkowe okładki wakacyjnego numeru „Vogue Polska”

(Fot. Ina Lekiewicz Levy)

Dwie okładki do lipcowo-sierpniowego wydania „Vogue Polska” sfotografowaliśmy na południu Polski, w samym sercu Kotliny Kłodzkiej. Wybraliśmy się do Krynicy-Zdroju oraz Lądka-Zdroju, gdzie historyczna architektura zakładów wodoleczniczych i pijalni po dziś dzień nadaje ton, buduje charakter oraz przydaje czaru położonym u podnóża gór miasteczkom. O ich niezwykłej historii, której ułamek możecie podziwiać na zdjęciach autorstwa redaktorki naczelnej Iny Lekiewicz Levy, w nowym wydaniu pisze Aleksandra Boćkowska. Gwiazdą trzeciej okładki została z kolei kapitanka polskiej reprezentacji narodowej w piłce nożnej. Ewa Pajor, jedna z najlepszych napastniczek na świecie, która dołączyła właśnie do Orlen Team, opowiedziała Annie Konieczyńskiej o wspieraniu młodych talentów, a także nadchodzących mistrzostwach Europy, do których Polki zakwalifikowały się po raz pierwszy w historii.

Ewa Pajor (Fot. Sandra Mickiewicz)

W „Vogue Polska Travel” na 2025 rok pokazujemy uroki polskiego folkloru

(Fot. Katarzyna Ciejka / Travelicious)

 Polski folklor nie przyszedł z pałaców – wyrósł z chałup. Z tańców na klepisku, z haftu wyszywanego w izbie przy lampie naftowej, z muzyki płynącej ze skrzypiec. Ten numer poświęcony jest tradycjom i powrotom do tego, co znane, bliskie, czasem zapomniane. Polskie rzemiosło z impetem wkroczyło na tegoroczne salony Mediolanu, a my postanowiliśmy przyjrzeć się jego korzeniom – pisze Katarzyna Ciejka / Travelicious, redaktorka prowadząca „Vogue Polska Travel”. Razem z Małgorzatą Mintą wybrały się w podróż po Małopolsce, Mazurach, Mazowszu, Wielkopolsce i Podlasiu, by opisać miejsca, historie i detale, które nie tylko przypominają o przeszłości, lecz także pomagają zrozumieć, kim jesteśmy dzisiaj. 

(Fot. Gosia Turczyńska)
(Fot. Ina Lekiewicz Levy)

Zastanawiamy się, czy leisure wear to odpowiedź mody na poszukiwanie odpoczynku i czy można zmęczyć się luksusem?

Alaia wiosna-lato 2025 (Fot. Spotlight)

 W tym wydaniu „Vogue Polska” szukamy miejsca na oddech i odkrywamy nowe znaczenia tego, co wygodne, co wartościowe i co naprawdę potrzebne – czytamy we wstępniaku redaktorki naczelnej Iny Lekiewicz Levy. W raporcie „Między uniformem a piżamą” Ola Salwa przygląda się więc niezwykle popularnej estetyce leisure wear. W świecie, w którym granica między pracą a czasem wolnym została zatarta, piżamy, spodnie dresowe czy obszerne T-shirty stały się naszym nowym uniformem. A czy możemy się zmęczyć luksusem? Okazuje się, że tak, o czym pisze Kamila Wagner w materiale „Reset luksusu”: – Właścicielki drogich ubrań i akcesoriów przyznają, że tracą przyjemność z używania życia, gdy martwią się, czy nie uszkodzą tak cennego przedmiotu w trakcie noszenia.

(Fot. Sarah Tahon)

Zaglądamy do archiwów domu mody Dior i przyglądamy się hotelom luksusowych marek mody

(Fot. Valentin Le Cron)

W tym wydaniu magazynu zabieramy naszych czytelników w niezwykłą podróż po archiwach domu mody Dior, gdzie wszystkie rzeczy przechowywane są zgodnie z zasadami obowiązującymi muzea sztuki. Karę Becker po tych niezwykłych zbiorach oprowadzają dyrektorka Dior Héritage Perrine Scherrer i jej poprzedniczka Soizic Pfaff: – Trzymamy w sekrecie nasz paryski adres, bo w archiwach znajduje się cała nasza spuścizna. Przetrzymujemy tu historyczne projekty i kreacje, a także szkice, niezwykle cenne dokumenty, korespondencję. Również tę, która ma charakter poufny – tłumaczy Perrine Scherrer. Z kolei Piotr Zachara zgłębia temat luksusowych hoteli wznoszonych przez słynne domy mody:  Domów mody, które swoim klientom zapewniają wikt, opierunek, spokojny sen, masaż całego ciała lub jego wyselekcjonowanych części, przybywa w tempie, w jakim mniej uprzywilejowani obywatele świata pędzą z rana do pracy. Nikt normalny nie chce być tylko biernym świadkiem tej rewolucji – pisze dziennikarz i wyznaje, że mimo wielu lat przepracowanych w branży mody pięciogwiazdkowej gościnności domów mody osobiście doświadczył tylko dwa razy.

Odkrywamy wszystkie wcielenia Chappell Roan i Mariny Testino

Chappell Roan (Fot. Ryan Clemens)
Marina Testino (Fot. Gosia Turczyńska)

Nie ma dziś na świecie artystki tak popularnej, która estetykę przesady opanowała do perfekcji. O wielu wcieleniach Chappell Roan, także tych, które fani z Polski mogli zobaczyć podczas Orange Warsaw Festival 2025, pisze Anna Konieczyńska: – W ciągu roku od wydania debiutanckiego albumu „The Rise and Fall of a Midwest Princess”Chappel Roan, która inspiruje się burleską, dragiem i horrorem, przyjęła tyle wcieleń, ile Madonna w czasie całej kariery. Za tę zdolność metamorfozy pokochali ją inni artyści, fani i projektanci. Kamila Wagner rozmawia i przygląda się natomiast działaniom Mariny Testino. Modelka, właścicielka agencji kreatywnej i strateżka marketingu modę traktuje jako narzędzie aktywizmu i komunikacji.  W 2018 roku podjęła wyzwanie, żeby przez dwa miesiące codziennie nosić to samo. Padło na czerwony garnitur. Potem decydowała się na kolejne tego typu przedsięwzięcia: przez miesiąc ubierała się tylko na żółto, a potem na fioletowo. Speakerka tegorocznej edycji Business Fashion Environment Summit lubi prowokować i eksperymentować.


Wydanie „Vogue Polska” lipiec-sierpień 2025 będzie dostępne w sprzedaży od 26 czerwca. Teraz można zamówić go z wygodną dostawą do domu.

(Fot. Ina Lekiewicz Levy)
Katarzyna Pietrewicz
  1. Moda
  2. Premiery
  3. O czym przeczytacie w wakacyjnym wydaniu „Vogue Polska”?
Proszę czekać..
Zamknij