Znaleziono 0 artykułów
17.12.2019

Wystartowała siódma edycja Papaya Young Directors

17.12.2019
(Fot. materiały prasowe)

16 grudnia rozpoczął się konkurs dla młodych reżyserów organizowany przez dom produkcyjny Papaya Films. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Upside down stories”, a uczestnicy będą mogli spróbować swoich sił w trzech kategoriach: Branded, Music i Instagram Stories. Zgłoszenia można przesyłać do 20 stycznia 2020 r.

Świat kina rządzi się własnymi prawami. Czasami ważniejsze od wykształcenia i doświadczenia, okazują się pomysł i talent. Z myślą o nowym pokoleniu twórców dom produkcyjny Papaya Films stworzył Papaya Young Directors. 16 grudnia rozpoczęła się siódma edycja konkursu, którego celem jest wprowadzenie młodych twórców do branży filmowej. Jak podkreślają organizatorzy, w Papaya Young Directors nie wymaga się doświadczenia. Najważniejsza jest oryginalność pomysłu.

Hasłem tegorocznej edycji jest „Upside down stories”, które ma zachęcać uczestników do prezentowania odważnych, niepokornych, a nawet wywrotowych projektów. W Papaya Young Directors 2020 młodzi twórcy będą mieli okazję spróbować swoich sił w trzech kategoriach: znanych z poprzednich edycji – Branded Stories i Music Stories oraz zupełnie nowej Instagram Stories. W poprzednich sześciu edycjach konkursu zrealizowano blisko 100 filmów dla 45 różnych sponsorów.

W pierwszym etapie konkursu uczestnicy zmierzą się z napisaniem eksplikacji reżyserskiej przedstawiającej pomysł na film reklamowy lub teledysk dla Partnerów Głównych, wśród których znalazły się takie marki jak Facebook, PZU czy Coca-Cola. Nowością w siódmej edycji konkursu jest kategoria Instagram Stories, w ramach której uczestnicy będą mogli stworzyć pionowy, dostosowany do formatu mediów społecznościowych, film. 

Kilkudziesięcioosobowe jury, w którego skład wchodzą doświadczeni reżyserzy, dyrektorzy kreatywni, copywriterzy i operatorzy, wybierze najlepsze eksplikacje. Ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu, w którym wezmą udział w warsztatach i przygotowaniach shooting boardu. Finaliści konkursu otrzymają budżet w wysokości 10 tys. zł na realizację swoich pomysłów. 

Pod koniec maja 2020 r. odbędzie się gala finałowa, na której zwycięzcom zostaną wręczone nagrody, a ich filmy obejrzy szeroka publiczność. W ubiegłym roku w całodniowym evencie, połączonym z wydarzeniami towarzyszącymi, wzięło udział ponad 5 tys. osób. 

– To największy konkurs filmowo-reklamowy w Europie, który umożliwia przebicie się do branży bez żadnego doświadczenia. Najważniejszy jest oryginalny pomysł – mówi Ola Sobieraj z Papaya Films. – Papaya Young Directors dedykowany jest młodym i kreatywnym twórcom w wieku 20-35 lat. Do konkursu może zgłosić się każdy, niezależnie od tego co robi lub robił – dodaje.

Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne w wysokości 15 i 25 tys. zł, a twórcy najlepszej produkcji w kategorii Instagram Stories mają szansę wygrać wyjazd na festiwal SXSW 2021 w Austin w Teksasie.

Zgłoszenia do siódmej edycji konkursu można przesyłać do 20 stycznia 2020 r. Pomysły można pisać w pojedynkę lub w duecie. Więcej informacji znajdziecie pod linkiem.

(Fot. materiały prasowe)

 

Julia Właszczuk
Proszę czekać..
Zamknij