![Fot. Imax Tree](/uploads/repository/01_inne/erdem-po-rs22-0001.jpg)
Gdy Erdem Moralioglu pokazał debiutancką kolekcję, media ochrzciły go mianem „brytyjskiej odpowiedzi na Christiana Lacroix”. W ciągu 15 lat dał się poznać nie tylko jako utalentowany kreator i wizjoner. Jest jak bajkopisarz, którego wyobraźnia i wrażliwość co sezon przenoszą nas w inny świat.
– To list miłosny do niepowtarzalnego ducha Londynu – mówi Erdem Moralioglu o kolekcji na wiosnę-lato 2022, którą świętuje jubileusz 15-lecia marki. W Londyn wsiąkł tak mocno, że mało kto pamięta, że nie jest on w pełni Brytyjczykiem (wychowywał się w Kanadzie). Jego projekty od początku, niczym wehikuły czasu, przenosiły w inne czasy. Zawsze inspirował się wyjątkowymi kobietami z różnych epok, a pokazy organizował w historycznych lokalizacjach, chociażby w National Portrait Gallery i Gray’s Inn Gardens.
![Fot. Imax Tree](/uploads/repository/01_inne/erdem-po-rs22-0002.jpg)
Tłem dla kolekcji wiosna-lato 2022 stały się majestatyczne wnętrza British Museum. Na moodboardzie Erdema znalazły się w tym sezonie wizerunki poetki Edith Sitwell oraz arystokratki i artystki Ottoline Morrell. Pierwsza znana była z osobliwego stylu, który stanowił miks surrealizmu ze średniowieczem. Druga, mimo że żyła w latach 30. XX wieku, lubowała się w modzie z epoki edwardiańskiej. Jak mówi projektant, fascynujące było w nich to, że funkcjonowały między mitem a rzeczywistością. Nie próbowały wpasowywać się w normy. Przeciwnie, dumnie łamały zasady i przekraczały granice.
![Fot. Imax Tree](/uploads/repository/01_inne/erdem-po-rs22-0003.jpg)
Projekty Erdema także wyglądają jakby należały do innej epoki. Żaden z nich nie sprawia jednak wrażenia przestarzałego. Erdem z wyjątkową gracją balansuje między historią a współczesnością, baśnią a prawdą. Szerokie, szyte z koła spódnice do kostek zestawia z kusymi braletkami, spódnicom midi nadaje asymetryczny fason, misternie je marszczy, w pełne objętości konstrukcje wszywa kieszenie, a talię lejących kreacji z cekinów zbiera paskiem w kontrastującym kolorze.
Erdem pokazał kolekcję wyrazistą, ale i bardzo subtelną. Podwójna tęcza, która pojawiła się na niebie tuż przed zakończeniem pokazu, zdała się dopełniać mistyczny klimat prezentacji.
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0004_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0005_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0006_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0007_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0008_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0009_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0010_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0011_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0012_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0013_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0014_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0015_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0016_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0017_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0018_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0020_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0021_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0022_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0023_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0024_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0025_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0026_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0027_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0028_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0029_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0030_1600.jpg)
![](/images/blog/gallery/2138/erdem-po-rs22-0031_1600.jpg)
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.