Znaleziono 0 artykułów
18.02.2020
Artykuł sponsorowany

Mango: Dobry denim

(Fot. materiały prasowe)

Realizując postulat troski o środowisko naturalne, marka Mango zobowiązała się, że do 2025 roku 100 procent bawełny użytej w jej kolekcjach będzie pochodziło z ekologicznych źródeł. Z bawełny ekologicznej uszyto teraz całą kolekcję Mango Denim.

Dżins to w modzie synonim swobody. Noszą go ludzie, którzy najbardziej na świecie cenią wolność. Zawsze w awangardzie, młodzi, niezależni. Teraz w tej grupie nie może zabraknąć aktywistów ekologicznych, którzy walczą o przetrwanie naszej planety, angażują się w ochronę środowiska, uświadamiają innych o zagrożeniach związanych z kryzysem klimatycznym.

(Fot. materiały prasowe)

Dla nich każda decyzja, także związana z zakupami, musi być podejmowana w zgodzie z ich poglądami. Wybierając kosmetyki, dbają o to, żeby nie były testowane na zwierzętach, sprawdzają składy, zwracają uwagę na materiał, z którego zostało wykonane opakowanie. Równie świadomie podchodzą do jedzenia – szanują to, co lokalne i sezonowe, często rezygnują z mięsa. W modzie też nie pozostają obojętni na kondycję naszej planety, dlatego kupują rzeczy ponadczasowe, nie poddają się dyktatowi nadmiernej konsumpcji i wiedzą wszystko o ekologicznych tkaninach.

(Fot. materiały prasowe)

Z myślą o świadomych konsumentach i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją drogę w kierunku bardziej ekologicznego życia, ale chcą szybko nadgonić stracony czas, powstała złożona z 14 elementów kolekcja Mango Denim. Uszyto ją w całości z ekologicznej bawełny.

Nie dość, że zastosowano materiał pochodzący z certyfikowanych upraw, to jeszcze wykorzystano technologię mającą mniejszy wpływ na środowisko. W efekcie wykorzystano mniej wody, energii i substancji chemicznych. To wszystko pozwoliło na zminimalizowanie negatywnych efektów oddziaływania na zasoby naturalne naszej planety. Co więcej, dzięki recyklingowanym włóknom oraz inicjatywie Second Chances marka wspiera promocję gospodarki o obiegu zamkniętym.

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)

Kolekcja to jeden z przejawów szeroko zakrojonych zmian w polityce firmy. W ramach Mango Take Action hiszpańska marka postawiła sobie za cel zwiększenie proporcji wykorzystania w kolekcji zrównoważonych włókien. W związku z tym do 2025 roku 100 procent bawełny użytej w produktach marki będzie pochodziło z ekologicznych źródeł. W 2018 roku Mango założyło sobie podniesienie wspomnianych proporcji do 50 procent do 2022 roku, co dodatkowo wsparło dołączeniem do Better Cotton Initiative (BCI).

 

Hiszpańska marka wychodzi z założenia, że dżins jest ponadczasowy, uniwersalny i wszechstronny. W ostatnich kilku sezonach z ogromną siłą powróciły trendy z lat 80. i 90., więc takie są właśnie najwyraźniejsze inspiracje kolekcji. Ale tak naprawdę w dżinsie wszystkie chwyty są dozwolone. Każdy może dobrać spodnie, koszulę i kurtkę zgodnie ze swoim gustem, osobowością i sylwetką. W tej propozycji wyróżniają się podwyższone stany spodni, skrócone nogawki oraz efekt sprania.

Idolką nonkonformistów jest top modelka Edie Campbell, bohaterka najnowszej kampanii Mango Denim. Na zdjęciach nosi zestawy w londyńskim stylu – do dżinsów z grunge’owymi dziurami wkłada trencz i trampki, do total looku dżinsowej koszuli i spódnicy ze spranego dżinsu za kolano – białe kowbojki, a do spodni 3/4 – białą koszulę. Świetnymi patentami są warstwowe noszenie dżinsowych koszul, zestawianie w ramach jednej stylizacji dwóch odcieni denimu oraz zabawa formami szerszymi i węższymi. Dżins nie zna ograniczeń. Nie dość, że każdy fason jest dobry, to jeszcze sposobów noszenia denimu jest tyle, ile osób, które odważą się eksperymentować. Dżins może być zupełnie nonszalancki, minimalistyczny albo wyrafinowany.

(Fot. materiały prasowe)

Campbell, ulubienica domów mody Chanel, Burberry i Hermès, kilkakrotnie pojawiała się na okładkach międzynarodowych edycji „Vogue’a”. Pochodząca z Londynu supermodelka od dawna łączy karierę w branży z zaangażowaniem społecznym. W 2017 roku opublikowała w „Women’s Wear Daily” manifest feministyczny, nawołując do zaprzestania wykorzystywania kobiet w świecie mody. Jest także ambasadorką The Reading Agency, organizacji promującej czytelnictwo wśród młodych ludzi. Historyczkę sztuki z wykształcenia równie często, co na wybiegu, można zobaczyć na torze wyścigowym, gdzie osiąga sukcesy jako dżokejka. Miniony rok Edie zakończyła tekstem dla amerykańskiego magazynu o modzie, w którym mierzy się ze swoim śladem węglowym. W swoim wyznaniu zobowiązała się do tego, że będzie ograniczała loty samolotem. 2020 rok rozpoczęła natomiast od okładki hiszpańskiego „Vogue’a”, gdzie została podpisana jako „głos sumienia w branży mody”. Nieprzypadkowo 29-letnia Campbell wystąpiła więc w nowej kampanii Mango. Ekologiczne przesłanie, które niesie, jest tożsame z jej prywatnymi przekonaniami. Bo przecież ci, którzy noszą dżinsy, zawsze pozostają w zgodzie ze sobą.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę