Znaleziono 0 artykułów
19.08.2025
Artykuł partnerski

Aperitivo w roli głównej

19.08.2025
Martini tworzy dziś przestrzeń dla tych, którzy chcą żyć po swojemu: z nonszalancją, uśmiechem i lekkością. (Fot. Materiały prasowe)

Od odświeżonej butelki, przez nową wizję aperitivo, aż po wyjątkowe wydarzenia Terrazza i współpracę z Jonathanem Baileyem – Martini tworzy dziś przestrzeń dla tych, którzy chcą żyć po swojemu: z nonszalancją, uśmiechem i lekkością. Jak pokazuje tegoroczna kampania, to właśnie małe momenty wytchnienia są dziś największym luksusem.

Nie wszystko musi być zaplanowane – czasem te najmniej oczekiwane momenty, jak nieplanowana decyzja o spotkaniu z przyjaciółmi, zachód słońca oglądany z miejskiego dachu czy niespodziewany weekendowy wypad nad morze, zostają z nami na dłużej. Właśnie w tych drobnych, spontanicznych chwilach kryje się prawdziwa radość życia. I dokładnie takie podejście promuje dziś Martini, wchodząc w nowy rozdział swojej historii z kampanią, która redefiniuje celebrowanie codzienności.

Grupa przyjaciół wznosząca toast na tarasie koktajlami Martini. (Fot. Materiały prasowe)

Aperitivo w centrum: redefinicja codzienności

„Martini Pokaż się” to nie tylko hasło kampanii, lecz przede wszystkim filozofia, która towarzyszy całej transformacji marki. Aperitivo, dotychczas traktowane jako wstęp do wieczoru, staje się teraz jego główną atrakcją. – Inspiracją do nowego spojrzenia na aperitivo była potrzeba celebrowania codzienności w bardziej świadomy, stylowy sposób – tłumaczy Aleksandra Jakubowiak, marketing manager Martini. I rzeczywiście: nowe pokolenie coraz rzadziej czeka na wielkie okazje: – Chcą doświadczać, dzielić się chwilą, pokazać się takimi, jakimi są naprawdę – jako ludzie autentyczni, ale z wyczuciem stylu. Martini wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, przekształcając aperitivo w samo centrum wydarzeń. Rytuał ten staje się więc jednym z momentów, w których można zaprezentować światu swój niepowtarzalny szyk

Nie chodzi przy tym o elegancję rodem z podręcznika do savoir-vivre’u, lecz o radość chwili i tę szczególną swobodę, którą Włosi nazywają la dolce vita

Aperitivo z koktajlami Martini. (Fot. Materiały prasowe)

Smak dolce vita w polskim wydaniu

Ciepły wieczór, gwar miasta, otoczenie zabytkowych kamienic – w takich chwilach najłatwiej zrozumieć, czym naprawdę jest włoskie słodkie życie. Na takie doświadczenia postawiła marka Martini, tworząc Terrazza Martini – sezonową przestrzeń, która tego lata zagościła także w Warszawie. Inauguracja odbyła się na klimatycznym dziedzińcu Pałacu Rusieckiego przy Hali Koszyki co, jak zaznacza Aleksandra Jakubowiak, nie było przypadkiem: – Od samego początku chcieliśmy, by Terrazza Martini nie była tylko miejscem, lecz także doświadczeniem – takim, które pozwala poczuć smak la dolce vita tu, w Polsce

Przestrzeń Terrazza Martini. (Fot. Materiały prasowe)

Zadbano o każdy detal: od autorskiego menu, przez kultowe koktajle, takie jak Martini Fiero & Tonic czy Vibrante & Tonic, po wyselekcjonowane włoskie przekąski. Choć początkowo pop-up miał działać tylko przez chwilę, szybko okazało się, że potrzebujemy takich miejsc bardziej, niż sądziliśmy: – Od teraz Terrazza Martini będzie otwarta w każdy piątek i sobotę – zapowiada Aleksandra Jakubowiak. 

Aperitivo w przestrzeni Terrazza Martini. (Fot. Materiały prasowe)

Klasyka w nowej odsłonie

Chociaż Martini jest silnie osadzone w tradycji, potrafi nadać nową formę swojemu dziedzictwu. Zamiast zrywać z przeszłością, marka zdecydowała się na jej reinterpretację – nowoczesną, ale wierną korzeniom. – Kluczowe było sięgnięcie do DNA marki: jej włoskiego dziedzictwa, elegancji i zamiłowania do celebrowania życia – i pokazanie tego w sposób, który rezonuje z dzisiejszym odbiorcą – mówi marketing manager Martini. Doskonałym przykładem tej równowagi jest nowa butelka – elegancka, inspirowana architekturą Turynu, ale też bardziej ekologiczna. Jej waga została zredukowana o 30 gramów, co przekłada się na zmniejszoną emisję CO2 w procesie produkcji i transporcie. Nowy kształt zwiększa również efektywność logistyki – każda paleta mieści teraz o 8 proc. więcej produktów. Dbałość o wzornictwo idzie tutaj w parze z troską o środowisko.

Grupa przyjaciół spędzająca czas na tarasie podczas aperitivo. (Fot. Materiały prasowe)

Off Script Summer

Nowa filozofia marki zyskuje również wyjątkowego ambasadora, którym został brytyjski aktor Jonathan Bailey, znany z serialu „Bridgertonowie”. – Jonathan Bailey to uosobienie wartości, które definiują współczesne oblicze Martini: autentyczności, charyzmy i umiejętności łączenia stylu ze swobodą – mówi Aleksandra Jakubowiak. W kampanii „Off Script Summer” aktor pokazuje się w zupełnie nowym świetle jako ktoś, kto świadomie odrzuca narzucone scenariusze i pozwala sobie na prawdziwą, nieplanowaną radość. – Dla mnie odejście od scenariusza to po prostu czas z przyjaciółmi, gdziekolwiek jesteśmy, pozwalając sobie na spontaniczne chwile, które zwykle są tymi najcenniejszymi – wyznaje Bailey. To zdanie trafia w sedno tego, co Martini próbuje przekazać swoim odbiorcom: styl nie wynika ze ścisłego podążania za kanonem, lecz z autentyczności, a najcenniejsze chwile to te, które nie są zaplanowane, tylko prawdziwe.

Jonathan Bailey w kampanii „Off Script Summer”. (Fot. Materiały prasowe)

Lato 2025 z Martini to zaproszenie do życia na własnych zasadach. – Dla mnie „życie poza scenariuszem” to świadome bycie tu i teraz – bez presji, oczekiwań czy potrzeby odgrywania jakiejkolwiek roli – tłumaczy Aleksandra, oddając ducha tegorocznej kampanii. To podejście, które doskonale koresponduje z filozofią aperitivo – chwilą zatrzymania, lekkości i autentycznego kontaktu.


Materiał powstał przy współpracy z marką Martini. #pijodpowiedzialnie

Wiktoria Melaniuk
Vogue Polska
Treść dostępna dla osób pełnoletnich

Czy masz ukończone 18 lub więcej lat?

  1. Styl życia
  2. Kulinaria
  3. Aperitivo w roli głównej
Proszę czekać..
Zamknij