Nicole Kidman, laureatka Oscarów i gwiazda z okładki „Vogue’a”, rozpoczęła Vogue World 2025, składając hołd złotej erze Hollywood. Na wybieg założyła czarną suknię projektu Matthieu Blazy’ego dla Chanel, która została zainspirowana kreacją Rity Hayworth w filmie „Gilda”.
Światła, kamera, akcja! Na wybiegu Vogue World: Hollywood w studiu filmowym Paramount Pictures celebrowano kino i modę. Nicole Kidman, laureatka Oscarów i gwiazda listopadowej okładki „Vogue’a”, zainaugurowała wydarzenie zakulisowym wykonaniem piosenki „Put the Blame on Mame” śpiewanej przez Ritę Hayworth w filmie „Gilda” z 1946 roku.
(Fot. Everett Collection)
Potem nadszedł czas na pokazu. Na wybiegu Nicole Kidman pokazała się w looku Chanel projektu Matthieu Blazy’ego. Szyta na zamówienie czarna suknia z satyny została ozdobiona czarnymi kameliami. Zainspirowała ją oryginalna kreacja Hayworth z „Gildy” (kostiumograf Columbia Pictures, Jean Louis, nawiązywał wówczas do „Portretu Madame X” pędzla Johna Singera Sargenta), która stała się jednym z najbardziej ikonicznych projektów w historii kina. Odniesienia do niej pojawiają się wszędzie – od filmu „Kto wrobił królika Rogera?” po „Skyfall”.
Czarna suknia Nicole Kidman została zainspirowana kreacją Gildy z kultowego filmu z lat 40.
Blazy unowocześnił klasyczną sylwetkę – asymetryczne marszczenie nawiązywało do sukienek z jego debiutanckiej kolekcji na sezon wiosna-lato 2026 dla tego francuskiego domu mody. Na sukni musiały pojawić się kamelie, jeden z ulubionych motywów Coco. Kidman założyła również naszyjnik Diamant Evanescent Chanel Fine Jewelry zdobiony setkami diamentów o szlifie brylantowym.
Aktorka z Chanel związana jest od wielu lat. W 2004 roku wystąpiła w wyreżyserowanej przez Baza Luhrmanna reklamie Chanel No. 5 (sukienkę z jej sceny finałowej założyła na MET Galę 2023). Luhrmann dołączył zresztą do Kidman na wybiegu Vogue World 2025, stając za kamerą vintage i instruując ją przez megafon: „Tak trzymaj, nie rozpraszaj się i… cięcie!”. Dosłownie kilka sekund później na wybieg wkroczyła Kendall Jenner ubrana w kostium Kidman z „Moulin Rouge!” Luhrmanna, zaprojektowany przez Catherine Martin. I tak historia zatoczyła koło.
Nicole Kidman została ambasadorką Chanel. Wybrał ją nowy dyrektor kreatywny paryskiego domu mody, Matthieu Blazy
Zaledwie kilka tygodni temu ogłoszono, że Nicole została ambasadorką Chanel. Na pokazie Blazy’ego pojawiła się w koszuli z haftem stworzonym we współpracy z Charvet. W wywiadzie dla „Vogue’a” Kidman powiedziała Wendell Steavenson, że postrzega modę jako „równoległe życie artystyczne”, a swoje looki z czerwonych dywanów uważa za efekt współpracy ze stylistką i projektantami. – Czasami to zbroja. Czasami żartobliwa, czasami seksowna. Wszystko zależy od mojego nastroju – tłumaczyła Kidman.
Tym razem jej nastrój oddawała kreacja Chanel. „Don’t put the blame on Mame” – cała odpowiedzialność spada na Matthieu Blazy’ego.
Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.com.

Zaloguj się, aby zostawić komentarz.