Znaleziono 0 artykułów
16.05.2021
Artykuł partnerski

Wrangler stawia na zrównoważony rozwój

16.05.2021
(Fot. materiały prasowe)

Start platformy WeCare Wrangler zbiega się z premierą kolekcji Retro® Green Jean z ulubionymi modelami dżinsów uszytymi z naturalnych włókien i przyjaznych środowisku materiałów, a wykończonymi dodatkami z recyklingu.

Po sukcesie Women’s Heritage z bestsellerowymi fasonami z dawnych lat, w jednej kolekcji – Retro® Green Jean – znalazły się ulubione modele dżinsów Wrangler w ekologicznym wydaniu. Rozszerzane ku dołowi, patchworkowe rurki, obszerne balloon jeans w stylu lat 80., kombinezon nawiązujący do epoki dzieci kwiatów oraz ogrodniczki jak z przełomu wieków. Kampania kolekcji zrealizowana lokalnie nawiązuje do korzeni marki, która od 70 lat kojarzy się z amerykańskim stylem. T-shirty z napisami „USA” i „North Carolina” świadczą o związaniu z ziemią, szacunku dla dziedzictwa i ciągłości tradycji. Wśród wartości wyznawanych przez markę od dawna mieści się również zrównoważony rozwój. Modeli sfotografowano na polu bawełny. To właśnie z tego naturalnego materiału powstaje denim, z którego szyje się spodnie, kurtki czy koszule.

Marka Wrangler postanowiła odpowiedzieć na pytanie, jak branża dżinsowa może wdrożyć zasady ekologicznej mody. Platforma zrównoważonego rozwoju WeCare Wrangler będzie obejmować trzy obszary działań. Po pierwsze, troska o planetę. Jako że denimowe ubrania są uszyte z bawełny, Wrangler zadba o jej ekologiczną produkcję. Od ochrony gleby, na której jest uprawiana, przez zmniejszenie zużycia wody po ograniczanie odpadów i mniejsze zużycie energii – priorytetem marki jest ograniczenie wpływu na środowisko. Po drugie, produkt. Wrangler troszczy się o zminimalizowanie zużycia zasobów zgodnie z zasadą: „there’s no planet B”. Po trzecie, ludzie. Filarem zrównoważonego rozwoju jest także etyczne podejście do pracowników. Wrangler zobowiązuje się traktować sprawiedliwie osoby związane z marką na każdym etapie łańcucha dostaw.

(Fot. materiały prasowe)

Platforma WeCare Wrangler spaja dotychczasowe działania marki, jednocześnie wyznaczając ambitne cele na przyszłość. Ich realizację rozpisano na najbliższe lata. Do 2023 r. w łańcuchu dostaw będą wykorzystywane wyłącznie odpowiednie substancje chemiczne. Do 2025 r. zakłady produkcyjne będą zasilane tylko energią odnawialną. Do tego samego czasu 100 proc. bawełny wykorzystywanej w produkcji ma pochodzić ze zrównoważonych źródeł. Zgodnie z deklaracją, do 2030 r. Wrangler będzie zużywać o połowę mniej wody.

Współpracując z instytucjami, Wrangler zwiększa zasięg proekologicznych działań. Marka przestrzega zasad zapisanych w programie Jeans Redesign

Fundacji Ellen MacArthur. Teraz dołączyła do inicjatywy Make Fashion Circular zachęcającej do zamknięcia obiegu – wykorzystywania materiałów i rzeczy z recyklingu.

To, z czego powstają ubrania Wrangler, ma dla nas wielkie znaczenie. Projektowanie odzieży, którą tak kochają nasi klienci, oznacza dla nas przede wszystkim szacunek dla planety i ludzi, dla których jest ona domem – mówi Tom Waldron, wiceprezes wykonawczy i prezes marki światowej we Wrangler.

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)

Jak wynika z raportu przygotowanego przez „Vogue Polska” i Boston Consulting Group, większość konsumentów w Polsce jest skłonnych zapłacić więcej za ekologiczny produkt. Modę zrównoważoną kupujący wybierają głównie, by chronić środowisko (42 proc.), z troski o przyszłe pokolenia (30 proc.), a także o własne zdrowie (27 proc.). Rynek zrównoważonej mody rozwija się wraz ze wzrostem świadomości klientów. Zgodnie z badaniem ponad połowa (56 proc.) respondentów kojarzy zrównoważoną modę z recyklingiem. Prawie połowa zwraca uwagę na ekologiczne opakowania (49 proc.) oraz na wykorzystanie naturalnych tkanin bez chemikaliów (40 proc.). 

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij