Znaleziono 0 artykułów
18.12.2018

Prezentownik: dla miłośników papieru

Ilustracja: Formallina

Papier wymaga czasu, przestrzeni i skupienia. Dlatego książki, plakaty i wszystko, co wiąże się z dotykiem zapisanych kartek, może stać się osobistym prezentem dla tych, którzy chcą zatrzymać się w pędzie. 

Portret artysty 

„Artysta. Opowieść o moim ojcu”, Wojciech Mann, Wyd. Znak, 54,90 zł (Fot. Materiały prasowe)

„Nie oceniałem jego obrazów, były taką samą częścią mojej codzienności jak meble w mieszkaniu, firanki w oknach czy kolor ścian. Jednak słuchając mimochodem tego, co ojciec mówił o różnych wydarzeniach, czy faktach artystycznych, zacząłem orientować się, jak ważne jest rozróżnianie tego, co brzydkie, a co ładne”, pisze Wojciech Mann, wspominając ojca. W swojej najnowsze książce „Artysta” prześledził losy Kazimierza Manna, zapomnianego już dziś grafika i malarza. Odtwarza relacje rodzinne, przywołuje osobiste wspomnienia, wreszcie razem z synem Marcinem zbiera rozproszony dorobek, tworząc retorspektywę prac tytułowego artysty.

Kosmonautki

„Kosmiczna sonda”, Joanna Rusinek, Chmurrra Burrra, 29 zł i towarzysząca książeczce kolekcja (Fot. Materiały prasowe)

Chmurrra Burrra to dziecięca marka i wydawnictwo, które powstały z chęci pielęgnowania dziecięcej kreatywności. Każda kolekcja składa się z ilustrowanej książeczki oraz linii ubranek, ozdobionych tematycznymi nadrukami. „Kosmiczna sonda” to pretekst do snucia opowieści o planetach i kosmonautach. Okazuje się ona angażować w równym stopniu dziewczynki, jak i chłopców. – Kosmonautki i kosmonauci to dla nas przede wszystkim ludzie, którzy realizują pewne niedoścignione marzenia. I taką siłę chciałybyśmy zaszczepić naszym dzieciakom. Oczywiście na ubraniach kosmicznych mogłyśmy zrobić choćby gwiazdozbiór Andromedy, zamiast kosmonautek, i byłaby księżniczka, choć nietypowa. Ale dla nas wizja odważnej kobiety we wszechświecie była bardziej wartościowa – mówią założycielki marki.
 

Królowa smutku

„Lykke Li”, Dawid Ryski, 100 zł  (Fot. Materiały prasowe)
Reklama

Dawid Ryski jest znany z reinterpretowania muzyki. W nowym plakacie pokusił się o narysowanie atmosfery nowego albumu Lykke Li „So sexy, so sad”. Nostalgia, podbita hiphopowymi wstawkami, może przywodzić na myśl puste wnętrza z obrazów Hoppera, czy spleen błękitnych basenów.

+22

„WarszawaWarsaw 2”, Agnieszka Kowalska, Wyd. Mama Studio, 59 zł (Fot. Materiały prasowe)

Jak zapewniają autorzy, „WarszawaWarsaw 2” to „książka zarówno dla turystów, jak i warszawskich lokalnych patriotów”. Jest skierowana do wszystkich, którzy lubią odkrywać wciąż zmieniające się miasto. Na prawie 400 stronach i 500 zdjęciach przewodnik oprowadza nas po najlepszych kawiarniach, hotelach, restauracjach, czy sklepach w stolicy. A specjalnie wybrani warszawscy eksperci zapraszają na tematyczne spacery po mieście – tropami modernizmu, reliktów PRL-u, czy najlepszych galerii.

Duchy lasu

„Subterranean River”, Łukasz Rusznica, Wyd. Fundacja Sztuk Wizualnych, ok. 253 zł (Fot. Materiały prasowe)

Dla mnie rzeka podziemna to coś, co istnieje bez względu na to, czy ma obserwatora. Jak układ krwionośny w człowieku, jak układ żył wodnych, oceanów i podziemnych zbiorników planety, ale też układ sił, energii relacji i tego wszystkiego, co się między nami dzieje – powiedział Łukasz Rusznica w rozmowie z Vogue.pl. Jego artbook „Subterranean River” to zbiór niezwykłych zdjęć przywiezionych z podróży po Japonii.

Ciepły płomień

Świeca zapachowa Biblioteque, Byredo, 260 zł GaLilu (Fot. Materiały prasowe)

Bogaty zapach rozpoczyna się słodkimi nutami owoców brzoskwini i śliwki, potem przechodzi w peonie i fiołek, żeby wybrzmieć bogatymi tonami skóry, paczuli i wanilii. To kompozycja przytulnej domowej biblioteki ma sprzyjać skupieniu i kontemplacji. Świeca została wykonana ręczne we Francji, wyróżnia się czarnym woskiem i elegancką minimalistyczną etykietą.

Warsztat pracy

Wojciech Zamecznik, „Projektowanie totalne”, Wyd. Fundacja Archeologia Fotografii, 59 zł (Fot. Materiały prasowe)

Publikacja jest zaproszeniem do wejścia do archiwum i prześledzenia całej drogi od pomysłu do realizacji projektu, od rysowanych flamastrem plam i kresek do dokumentacji fotograficznej wystaw – mówią twórcy książki. Wojciech Zamecznik, z wykształcenia architekt, zajmował się fotografią, filmem, grafiką użytkową, typografią, wystawiennictwem i scenografią, ale w pamięci zapisał się przede wszystkim jako plakacista w eksperymentalny sposób posługujący się rastrem w dużym powiększeniu.

Rok z „Vogue”

Roczna prenumerata Vogue Polska na terenie Polski 180 zł, zagraniczna 502,30 zł  (Fot. Materiały prasowe)

11 numerów „Vogue Polska” z dostawą do domu w specjalnej, niższej cenie, kolekcjonerskie okładki i elektroniczna wersja każdego numeru, a do tego prezent – czarna ekotorba z limitowanej edycji. Tyle zyskujesz, zamawiając prenumeratę naszego magazynu.

Bez zaginania kartek

Zakładka Venus, Collage, 65 zł (Fot. Materiały prasowe)

Kształtna Venus ma szansę stać się ukochanym drobiazgiem każdego bibliofila. Jest cienka, ale wytrzymała. Wykonana z mosiądzu będzie służyć długie lata
 

Basia Czyżewska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę