Znaleziono 0 artykułów
06.07.2022

Wakacyjny numer „Vogue Polska”: W podróży

06.07.2022
(Fot. Arianna Lago)

„W wakacyjnym numerze przyglądamy się temu, jak podróże wpływały i wpływają na modę, kulturę i sztukę” – pisze we wstępniaku Ina Lekiewicz, redaktor naczelna. Ale to nie wszystko! Lipcowo-sierpniowe wydanie magazynu znajdziecie z kolejną edycją dodatku „Vogue Polska Travel” pod redakcją Katarzyny Ciejki / Travelicious. Tym razem zabieramy czytelników w podróż po najpiękniejszych polskich miastach, idealnych na krótkie wakacje.

Wakacje to czas podróży – zarówno tych lokalnych, jak i międzynarodowych. To właśnie one zostały tematem przewodnim naszego podwójnego, letniego wydania, którego sesję okładkową zrealizowaliśmy w Kalifornii. Przed obiektywem Arianny Lago pozowała zjawiskowa Lindsey Wixson-Young. Sesji towarzyszy tekst Karoliny Sulej, która analizuje mit amerykańskiego road tripu. „Dziś ten fundamentalny dla wielu filmów drogi, kolejnych książek, fotografii oraz teledysków mit sprzedaje się w przydrożnych punktach usługowych, które starają się zarobić na dawnych marzeniach buntowników” – pisze dziennikarka. Podkreśla, że nie ważne jest, czy pozostawione po nim miejsca nadal istnieją. W dalszym ciągu pomagają urzeczywistnić marzenie o poszukiwaniu siebie.

(Fot. Arianna Lago)

A jakie kierunki wojaży wskazują projektanci? Dokąd się udać i jak może pomóc w tym moda? Na te pytania szuka odpowiedzi redaktorka mody Kamila Wagner. Podróże na łamach „Vogue’a” pojawiały się od początku XX w. Z biegiem lat redaktorzy i styliści przemierzali coraz to bardziej egzotyczne i niedostępne kierunki, na bieżąco dzieląc się wrażeniami z czytelnikami. Podróże są także zakorzenione w DNA wielu marek modowych. Louis Vuitton od 1854 r. oferuje najwyższej jakości kufry i torby podróżne, Simon Porte Jacquemus w swojej pierwszej publikacji zachwyca się rodzimą Francją, a Gucci w projekcie Places, który marka rozwija od lat, pokazuje piękne i stymulujące lokalizacje.

(Fot. Noemi Ottillia Szabo)

W Stanach Zjednoczonych odwiedziliśmy także Teksas, gdzie od ponad czterech lat mieszka Zuzanna Isham. Zanim trafiła za ocean, pracowała w branży mody, jednak żyła dość monotonnie. – Wszyscy wiedzieli, że w końcu mnie dokądś wywieje – tłumaczy w rozmowie z Kamilą Wagner. Dziś mieszka w 120-letnim domu z mężem Chadem. Razem podróżują i pracują. Przemierzają Teksas w poszukiwaniu antyków i westernowej odzieży vintage. Zresztą sama Zuza, odkąd skończyła dwadzieścia kilka lat, nosiła obcięte lewisy i kurtki z frędzlami. Po przeprowadzce do USA zaczęła zwracać większą uwagę na jakość i pochodzenie produktów.

(Fot. Noemi Ottillia Szabo)
Zuzanna Isham (Fot. Cassidy Araiza)

Ogromną wagę do zrównoważonej produkcji i poszanowania środowiska naturalnego przykładają australijscy projektanci. Dzięki geograficznemu wyobcowaniu bazują na lokalnych zasobach i uodparniają się na nadmiar bodźców. „Australijczycy wiedzą, jak cieszyć się życiem i czerpać z niego to, co najlepsze. Zamiast przekombinowanej, pretensjonalnej i skomplikowanej mody doceniają taką, która ma w sobie równie dużo elegancji, co luzu” – pisze Michalina Murawska, która podpowiada, jakie marki z antypodów warto mieć na oku.

Udajemy się także na Riwierę Francuską, gdzie powstała wyjątkowa sesja zdjęciowa z projektami Chanel. O historii południowej części Francji pisze Kara Becker: „W pierwszej połowie XX w. Riwiera stała się miejscem zakazanych relacji i sekretnych romansów. Południe Francji oferowało tolerancję i dyskrecję. We wrześniu 1946 r. na lazurowych wodach zaczęły lądować samoloty, z których – prosto na przygotowane łodzie – wychodziły największe amerykańskie gwiazdy. To wszystko, by uczcić pierwszy Festiwal Filmowy w Cannes. Zjeżdżali się tam wszyscy – od Elizabeth Taylor po Sophię Loren, Cary’ego Granta i Jeana-Paula Belmondo po Marię Callas. Tutaj i zaczynały, i rozkręcały się kariery aktorów”.

(Fot. Ina Lekiewicz)

Małgorzata Rejmer w bardzo osobistym eseju opowiada, jak podróż stała się jej życiem, a także sposobem na głębsze rozumienie świata. Z kolei Wojciech Engelking pisze o związkach amerykańskich twórców z Paryżem: „Choć easy money, jakie zapewnił kurs dolara, były głównym powodem emigracji nad Sekwanę, to nie jedynym. Po drugie bowiem, emigracja często nie była emigracją – wielu z osiadłych w Paryżu Amerykanów po prostu nie wróciło do domu po I wojnie światowej. Europa zdawała im się lepszym miejscem do życia”.

(Fot. Ina Lekiewicz)
(Fot. Noemi Ottillia Szabo)

Co jeszcze znajdziecie w wakacyjnym wydaniu „Vogue Polska”? O historii bagażu, który kiedyś miał być przede wszystkim praktyczny, a dziś przyciąga uwagę designem, pisze Kamila Wagner. W dziale urody polecamy kosmetyczne nowości oraz bierzemy pod lupę filtry przeciwsłoneczne. Szefowa działu kultury Anda Rottenberg opisuje wystawę „Dorothea von Stetten-Kunstpreis 2022”, którą można obejrzeć w Kunstmuseum w Bonn, i zachęca do zwiedzania Barcelony oraz jej okolic. Rozmawiamy także z Heleną Stiasny, która mimo młodego wieku prezentuje swoje obrazy na wystawach w całej Europie. Jeżeli szukacie lektury na letnie wieczory, polecamy „Białą mapę” Cecilie Enger oraz „Sexedpl. Dorastanie w miłości, bezpieczeństwie i zrozumieniu. Przewodnik dla rodziców”. Basia Czyżewska opowiada historię powstania wystawy „Kostiumy teatralne Kantora” i portretuje genialnego fotografa Joela Meyerowitza, a o wystawie Alexandra McQueena w Los Angeles pisze Artur Zaborski.


Wakacyjny numer „Vogue Polska” z dodatkiem „Vogue Polska Travel” w sprzedaży od 7 lipca. Już dziś możecie zamówić wydanie z dostawą do domu na Vogue.pl.

(Fot. Arianna Lago)
(Fot. Katarzyna Ciejka/Travelicious)

 

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij