Znaleziono 0 artykułów
20.12.2018
Artykuł partnerski

Technologia bliska naturze

20.12.2018
Wspólna kolekcja Volvo Cars i Sandqvist (Fot. materiały prasowe)

Szwecja jest pionierem ekologicznych rozwiązań w designie, modzie i stylu życia. Nic więc dziwnego, że łącząc siły, marki Volvo Cars i Sandqvist zadbały o to, żeby ich kolekcja toreb została wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu. 

Ekologiczny styl życia nie jest wyłącznie trendem, a raczej koniecznością. W obliczu kryzysu klimatycznego zarówno konsumenci, jak również producenci wzmogli wysiłki, chronić środowisko naturalne. Jednym z najważniejszych przejawów tej zmiany świadomości jest zwrot ku zrównoważonej modzie. Do niedawna to lokalni rzemieślnicy dbali o to, by pozyskiwać naturalne materiały. Teraz pałeczkę przejmują wielkie koncerny. Nawet w kolekcjach modowych gigantów można coraz częściej znaleźć ekologiczne kolekcje uszyte z organicznej bawełny, a coraz częściej także z materiałów z recyklingu. W tym miejscu szacunek do natury spotyka się z wykorzystaniem zaawansowanej technologii.

Wspólna kolekcja Volvo Cars i Sandqvist (Fot. materiały prasowe)

Jednym z krajów, w których świadomość ekologiczna jest najwyższa, jest Szwecja. To właśnie z serca Skandynawii wywodzą się firmy z designem, gadżetami i modą, dla których równie ważny, co projekt, jest materiał potrzebny do wykonania przedmiotu. Skandynawski design nieprzypadkowo kojarzy się z funkcjonalnością, prostotą i oszczędnością. Zarówno meble, ubrania i dodatki, jak również samochody pochodzące z tej części Europy wyróżniają się na tle konkurencji harmonią formy. Właśnie dlatego, że na pierwszym miejscu zawsze stawiana jest użyteczność przedmiotu. Ta zasada przyświeca także producentowi samochodów premium Volvo Cars oraz słynącej z plecaków i toreb marce Sandqvist. Teraz te dwie firmy połączyły siły, by stworzyć kolekcję uniwersalnych toreb, które mają służyć mieszkańcom metropolii zarówno w ich codziennych wyzwaniach, jak również na wypady za miasto.

Wspólna kolekcja Volvo Cars i Sandqvist (Fot. materiały prasowe)

Linia toreb obejmuje torby na laptopa, torby weekendowe, teczki i portfele. Wszystkie równie minimalistyczne, co wyrafinowane. Uniseksowe i uniwersalne, eleganckie, ale jednak casualowe. Dostępne są w dwóch odsłonach: w czarnej skórze oraz naturalnej bawełnie diagonalnej. Skóry są garbowane roślinnie, a bawełna organiczna. – Nowa seria toreb Volvo Cars x Sandqvist to prawdopodobnie najbardziej cool kolekcja, jaką do tej pory razem zrobiliśmy. Fakt, że jest w 100 proc. wykonana z trwałych, ekologicznych tkanin sprawia, że jestem z niej naprawdę dumny – mówi Sebastian Westin, założyciel marki Sandqvist. Razem z braćmi, Antonem i Danielem Sandqvistami powołał markę do życia w Sztokholmie w 2004 roku. Wszystkie ich dodatki są wykonane z organicznych materiałów. Bliskość natury podkreślają też proste formy. Miejskie damskie torebki – kuferki i shopperki, etui na laptopa, a także plecaki na weekendowe przygody wyróżniają się surowym designem, wyrazistymi kolorami i precyzyjnie wykonanymi detalami. To właśnie zaimponowało Volvo Cars. Wcześniej marka rozwijało swoją linię lifestyle’ową także we współpracy z innymi skandynawskimi markami, m.in. Houdini specjalizującą się w bluzach. Na stałe znajdują się w niej zegarki, parasole i szaliki, a także przedmioty codziennego użytku, takie jak notatniki.

Wspólna kolekcja Volvo Cars i Sandqvist (Fot. materiały prasowe)

W Polsce kolekcja została zaprezentowana podczas wyjątkowego wydarzenia w Volvo Car Warszawa. Znajdujący się w centrum miasta jest jedną z pierwszych przestrzeni Volvo na świecie, które łączą funkcję salonu samochodowego z miejscem spotkań. Oprócz oglądania nowych modeli, można tu przyjść na kawę, a nawet wziąć udział w koncertach i pokazach filmowych. Bez potrzeby odwiedzania salonów położonych na obrzeżach miast. Volvo, rozumiejąc, że szybkie tempo życia wymusza pewnie kompromisy, chce spotkać się ze swoimi klientami w pół drogi.

Prezentacja kolekcji w Volvo Car Warszawa (Fot. materiały prasowe)

Współpraca z Sandqvist to nie jedyny projekt Volvo Cars świadczący o zaangażowaniu w ochronę środowiska naturalnego. Firma zrezygnowała z jednorazowego plastiku – kubków, słomek, talerzyków – we wszystkich swoich salonach, biurach i podczas eventów. Na święta Volvo przygotowało specjalną akcję. Wypożyczalnia choinek zachęca do tego, żeby zamiast wycinać drzewko na święta, przystroić w naszych domach wypożyczoną doniczkową choinkę. Za każdy taki gest Volvo Car Poland zobowiązuje się zasadzić 10 nowych drzewek. Ale to nie wszystko! Prawdziwy przełom rozpocznie się już wkrótce. Większość materiałów, z których produkowane będą nowe modele marki, ma pochodzić z recyklingu. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że coraz więcej firm, nie tylko pochodzących ze Skandynawii, zdecyduje się na równie radykalne ruchy. Najwyższy czas na zieloną rewolucję.

Anna Konieczyńska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Technologia bliska naturze
Proszę czekać..
Zamknij