Znaleziono 0 artykułów
21.10.2020

Tylko na Vogue.pl: Kolekcja Weekday Circular Denim

(Fot. Materiały prasowe)

Pójście na łatwiznę nie wchodziło w grę. Chcąc wpisać się w gospodarkę obiegową, daliśmy z siebie wszystko – mówi o kapsułowej kolekcji Per Axen, Responsible Denim Designer. Dżinsowe spodnie i kurtka Weekday powstały w ramach projektu Jeans Redesign zainicjowanego przez fundację Ellen MacArthur.

Coraz więcej marek poszukuje innowacyjnych i odpowiedzialnych rozwiązań produkcji ubrań. Z pomocą przychodzi m.in. fundacja Ellen MacArthur, która zainicjowała projekt Jeans Redesign. Znajdujące się w nim wytyczne dotyczą m.in. wpływu dżinsu na organizm człowieka i jego trwałości. Całość opiera się na zasadach produkcji obiegowej. Wykorzystywane do produkcji ubrań zasoby powinny pozostać w użyciu tak długo, jak to tylko możliwe. Następnie nie stają się odpadem, tylko zostają przetworzone i wykorzystane do stworzenia nowych produktów. Wszystko z korzyścią dla środowiska naturalnego.

Per Axen (Fot. Materiały prasowe)

Popularna szwedzka sieciówka Weekday zaprezentowała nową kapsułową kolekcję Circular Denim stworzoną zgodnie z zasadami projektu: – Chcemy być na czele zmiany dotyczącej zrównoważonego projektowania denimu – mówi szwedzki projektant Per Axen, który z firmą związany jest od dziewięciu lat.

(Fot. Materiały prasowe)

Kapsułowa kolekcja obejmuje dżinsowe spodnie Klean z pięcioma kieszeniami i kurtkę Milton. Marka postawiła na klasyczne, uniseksowe i ponadczasowe fasony: – Dogłębnie przemyśleliśmy wszystkie detale, aby użyć  jak najmniej materiału. Wykończenia metalowe i guziki śrubowe to nowość, która powstała na potrzeby tego projektu. Zdecydowaliśmy się na te guziki, aby łatwiej je było naprawić ręcznie – dodaje Axen. Oba projekty powstały w 20 proc. z bawełny z odpadów poużytkowych i w 80 proc. z bawełny organicznej. Dzięki czemu mogą zostać w całości poddane recyklingowi, a po usunięciu guzików stają się także w stu procentach biodegradowalne: – Mamy nadzieję, że nasi stali i przyszli klienci będą poddawać guziki recyklingowi, dzięki czemu będziemy mogli wykorzystać je ponownie w nowych projektach – wyjaśnia Axen. – Dodatkowo, w tej kolekcji nie użyliśmy naszej klasycznej naszywki, tylko wydrukowaliśmy na produkcie to, co się na niej znajdowało, i w ten sposób zredukowaliśmy wykorzystanie materiału. Znalezienie odpowiedniej nici czy zastąpienie papierowej metki okazały się największym wyzwaniem. Aby jak najlepiej sprostać wymogom gospodarki obiegowej, projektanci postanowili umieścić wszystkie niezbędne informacje na wewnętrznej stronie kieszeni.

– To było wyzwanie, ale i okazja do nauki. Wiedzę możemy wykorzystać w kolejnych projektach – dodaje Axen.

(Fot. Materiały prasowe)

 

Katarzyna Pietrewicz
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę