Znaleziono 0 artykułów
06.01.2022

Nowy numer „Vogue Polska”: Magia i kosmos

06.01.2022
(Fot. Hill & Aubrey)

Moda i astrologia mają wiele wspólnego: cykliczność, spojrzenie w przyszłość, fascynację rytuałem i pięknem symboli – pisze we wstępniaku Ina Lekiewicz, redaktor naczelna „Vogue Polska”. W styczniowo-lutowym wydaniu magazynu z dwiema okładkami do wyboru czeka na Was niespodzianka – wyjątkowy horoskop na 2022 rok. Sprawdźcie, co jeszcze dla Was przygotowaliśmy.

W nowym numerze „Vogue Polska” przyglądamy się intrygującym zjawiskom magicznym i kosmicznym. Za tło sesji okładkowej posłużyły nam spowite tajemniczą aurą krajobrazy Kornwalii. W hrabstwie położonym na najbardziej wysuniętym na zachód krańcu Wielkiej Brytanii duet fotografów Hill & Aubrey zabrał nas w podróż po eklektycznych wnętrzach rodzinnej wiejskiej posiadłości oraz po sąsiadujących z nią mrocznych ogrodach. Szwedzka modelka Julia Hafstrom, która w branży zadebiutowała w 2009 roku w kampanii Prady, zapozowała fotografom między innymi w projektach Alexandra McQueena, Chanel, Vivienne Westwood, Louis Vuitton i Balenciagi.

(Fot. Hill & Aubrey)

W nowy rok wchodzimy z dużą dawką inspirującej mody, która w tym numerze prezentuje się nader magicznie! Formuły zaklęć i siłę amuletów w nastrojowej sesji próbuje zgłębić stylistka Laura Bailey. Duet fotografów Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik uchwycił fascynację branży mody grzybami, a redaktorka mody Kamila Wagner tłumaczy, dlaczego to właśnie one mogą pomóc uratować świat przed katastrofą ekologiczną. Za pośrednictwem zdjęć Eddiego Wreya analizujemy twórczość młodych i niezależnych projektantów z różnych stron świata, którzy równie mocno jak o swojej twórczości myślą o zrównoważonej produkcji i przyszłości naszej planety. Dowodów na istnienie istot pozaziemskich, które z łatwością znajdziemy na wybiegach, szuka z kolei fotografka Karolina Wilczyńska.

(Fot. Hill & Aubrey)

Nie zapominamy także o fascynacji naszych czytelników astrologią. Z myślą o Was tarocistka i wróżka Pola Godot sprawdziła najważniejsze tranzyty i aspekty kluczowych planet na 2022 rok i zinterpretowała je dla każdego znaku: „To będzie niezwykły rok. Rok zmian, na który wszyscy czekaliśmy – Wodniki odczują ulgę, Lwy dojdą do końca trwającej od jakiegoś czasu transformacji, Raki zmienią wizerunek i będą jeszcze bardziej czarujące, Wagi pojadą na wakacje stulecia, Skorpiony skończą z samotnictwem, a Koziorożce przestaną się nudzić”.

(Fot. Tatiana i Karol(

Na pytanie, ile futuryzmu i ile magii jest w kolekcjach młodych marek, próbuje odpowiedzieć Piotr Zachara: „Milenialsi (…) nad swoimi kolekcjami pracują tak, jakby to miała być ich ostatnia i jedyna, która przetrwa apokalipsę, na jej podstawie mądrzejsze cywilizacje spróbują kiedyś zrekonstruować styl wymarłych Ziemian” – pisze dziennikarz i przygląda się projektom przypominającym skafandry kosmiczne, a także modelom naśladującym srebro i aluminium, które uzupełniają codzienne stylizacje. 

(Fot. Karolina Wilczyńska)

„To więcej niż pewne, że za kulisami wszystkich istotnych brandów toczy się technologiczny wyścig o podbój metawersu” – pisze Kamila Wagner. Ubrania w grach komputerowych, wirtualne centra handlowe, influencerzy w formie avatarów i agencje marketingowe, które specjalizują się w ich reprezentowaniu – rynek metawersu rozwija się coraz szybciej, a jego konsumenci, mimo że jest ich jeszcze niewielu, udowadniają, że są w stanie zapłacić za modę cyfrową nawet więcej niż za tę tradycyjną. Nie ma wątpliwości, że tak będzie wyglądać przyszłość, pytanie tylko, jak ją ukształtujemy.

Swoją wizję bardzo precyzyjnej futurystycznej przyszłości roztaczał Stanley Kubrick. Reżyser dbał o każdy szczegół w swoich produkcjach. „Wiedział o każdej stylizacji, tkaninie, guziku” – pisze dziennikarka Kara Becker i bada, jak kostiumy i scenografie z takich filmowych hitów jak „2001: Odyseja kosmiczna” czy „Mechaniczna pomarańcza” inspirowały i dalej inspirują projektantów.

Kadr z filmu 2001: Odyseja kosmiczna
(Fot. Karolina Wilczyńska)

Luke i Lucie Meier – towarzysze życia i dyrektorzy kreatywni Jil Sander – poznali się w 2005 roku na studiach we Florencji, dwa lata później wzięli ślub. Zanim w 2017 roku zaczęli pracować w duecie, ona pracowała z haute couture u Marca Jacobsa w Louis Vuitton, Balenciadze i Diorze, on był dyrektorem w Supreme oraz założył własną markę. Dziś kultywują związek Jil Sander z dobrymi tkaninami, świetnym krojem oraz ze sztuką. Podobno ku uciesze założycielki marki. Kamila Wagner opisuje nie tylko historię ich związku, ale także estetykę i dorobek twórczy, a towarzyszy temu sesja zdjęciowa autorstwa Janneke’a van der Hagena, którą stylizowali dyrektorzy mody „Vogue Polska” Ali & Aniko.

W styczniowo-lutowym wydaniu magazynu nie zabrakło także polskich wątków. Zaglądamy do warszawskiego mieszkania i szafy stylistki Eweliny Gralak. „Ciągle jestem na przymiarkach albo na planie. Skoro i tak cały czas noszę dresy, zachciałam nosić te dobre. Nie chcę basicowego dresu z sieciówki, wolę dobry gatunkowo od Supreme” – mówi w rozmowie z Kamilą Wagner i dodaje, że największą wartość ma dla niej to, czego nie ma nikt inny. Mieszkanie w kamienicy w centrum Warszawy urządziła – co może zaskoczyć tych, którzy znają jej codzienny styl – w stonowany i klasyczny sposób. 

Ewelina Gralak (Fot. Gosia Turczyńska)

Pisarka i reporterka Urszula Jabłońska, autorka świeżo wydanej książki „Światy wzniesiemy nowe”, w przygotowanym specjalnie dla nas eseju pisze o utopijnych eksperymentach i o tym, czego możemy się z nich nauczyć, a Wojciech Engelking wyjaśnia, skąd wzięło się w ostatnich latach zainteresowanie mistyką i dlaczego tak bardzo zależy nam na zaczarowaniu świata. 

A to tylko ułamek tego, co dla Was przygotowaliśmy. W dziale urody wybieramy nowości, na które warto zwrócić uwagą, przyglądamy się magicznym właściwościom aromatów w kosmetykach i kamieniom mocy, a także podpowiadamy, jak za pomocą trendu golden glow w makijażu poprawić sobie humor zimą. 

W dziale kultury polecamy wystawę Felizy Bursztyn w Sushu, nową biografię Stanisława Lema autorstwa Agnieszki Gajewskiej oraz film dokumentalny Todda Haynesa o grupie The Velvet Underground. Mike Urbaniak opowiada o Billym Porterze, jednym z najbardziej stylowych artystów ostatnich lat, Julia Właszczuk podpowiada, jak odnaleźć się w muzycznym uniwersum Diuny, a Anda Rottenberg przedstawia sylwetkę kuratorki Kasi Redzisz, która po pracy w muzeum Tate Liverpool obejmuje stanowisko dyrektorki artystycznej muzeum sztuki nowoczesnej i współczesnej KANAL – Centrum Pompidou w Brukseli.

Styczniowo-lutowe wydanie „Vogue Polska” w sprzedaży od 7 stycznia. Już dziś możecie zamówić numer z jedną z dwóch okładek do wyboru na Vogue.pl: https://www.vogue.pl/u/NGhXHB

(Fot. Hill & Aubrey)

 

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę