Znaleziono 0 artykułów
14.12.2018

Wybór redakcji Vogue.pl: 5 rzeczy, które polecamy na najbliższy weekend

Kadr z filmu „Roma” (Fot. Materiały prasowe Netflix)

Startujemy z nowym cyklem. Co tydzień w piątek zaprosimy was na najważniejsze wydarzenia kulturalne, najbardziej przebojowe premiery i do najmodniejszych miejsc. Podzielimy się też naszymi ulubionymi nowymi produktami. Sprawdziliśmy, polecamy! 

Już za tydzień święta, więc ten weekend przebiega pod znakiem prezentów last minute, premier filmów dla całej rodziny i wydarzeń kulturalnych. Gdzie spotkacie redakcję Vogue.pl w nadchodzących dniach?

Targi Plakatu 2018

Praca Joanny Wojniłko 

Gdzie: Dom towarowy Bracia Jabłkowscy w Warszawie

Kiedy: Niedziela, 16. grudnia, w godzinach 11-19

Dlaczego warto tu zajrzeć: Wciąż brakuje mi kilku prezentów dla najbliższych. A w myśl zasady, że chciałabym ofiarować doświadczenia, a nie przedmioty, oprócz voucherów, biletów i podróży, szukam sztuki. Plakat przeżywa w Polsce renesans, także za sprawą organizowanych już po raz szósty Targów Plakatu, organizowanych przez Don't Panic Polska, czyli wydawcę kopert z kolekcjonerskimi plakatami. Na czterech piętrach Domu towarowego Bracia Jabłkowscy graficy, ilustratorzy i galerie (w sumie dwustu artystów) pokażą swoje unikatowe prace. Gwarancją jakości jest patronat, który nad wydarzeniem objął Andrzej Pągowski. Ja wybiorę się na poszukiwanie nowych nazwisk, m.in. Mroux, która w swoich ilustracjach łączy abstrakcyjny humor z lekką kreską. A poza tym gwiazdy: Karolina Niedzielska, Dawid Ryski, Patryk Mogilnicki, Patrycja Podkościelny i inni. – Anna Konieczyńska

Film „Roma”

Kadr z filmu „Roma” (Fot. Materiały prasowe Netflix)

Kiedy: Od 14 grudnia

Gdzie: W kinach i na platformie Netflix

Dlaczego warto to zobaczyć: Reżyser i scenarzysta Alfonso Cuarón w swoim najnowszym obrazie „Roma” przenosi nas do politycznego chaosu Meksyku lat 70-tych. Czarno-biały, melancholijny film opowiada historię Cleo (w tej roli Yalitza Aparicio) – młodej służącej zatrudnionej przez rodzinę mieszkającą w Romie, dzielnicy klasy średniej miasta Meksyk. To pierwsza produkcja Netfliksa, która ma ogromne szanse na Oscara, zwłaszcza po zwycięstwie w Wenecji. Co więcej, to także pierwszy pełnometrażowy film Cuaróna od czasów „Grawitacji”. W twórczości reżysera zakochałam się po obejrzeniu jego filmu „I twoją matkę też” z Diego Luną i Gaelem Garcíą Bernalem z 2001 roku, który pomagał mi szkolić język hiszpańki, a ostatecznie zachwycił piękną historią o dorastaniu. Tworząc swój najnowszy i zarazem najbardziej osobisty obraz, Cuarón czerpał z dziecięcych wspomnień, tak aby w pełni oddać rodzinne dramaty oraz problemy społeczne, wynikające z różnic klasowych Meksyku tamtego okresu. Zdecydowany must see – Katarzyna Pietrewicz-Żero

Concept Store 1

Wnętrze Concept Store 1 (Fot. materiały prasowe)

Gdzie: Centrum Handlowe Atrium Promenada, Warszawa

Dlaczego warto tu zrobić zakupy: Przez niektórych już doskonale znany, przez innych jeszcze nieodkryty. Głównie ze względu na lokalizację, która dla wielu miłośniczek mody nie jest oczywistą zakupową destynacją. Concept Store1 to jednak świetny powód, by częściej wybierać się na drugą stronę Wisły. Ulokowany w odmienionych i interaktywnych wnętrzach centrum Atrium Promenada, zaprojektowanych na wzór słynnych ulicy handlowych ulic Paryża i Londynu, ma stanowić przykład nowatorskiej przestrzeni handlowej, która doświadczenia zakupowe wznosi na zupełnie nowy poziom. W butiku, który już niedługo ruszy także ze sklepem internetowym, znajdziecie selekcję polskich i zagranicznych marek. Największe brawa należą się jednak jego pomysłodawcom za sprowadzenie oferty tych do tej pory niedostępnych w Polsce – brytyjskiego House of Sunny, amerykańskiej Style Mafii, czy francuskiego Les Coyotes de Paris. - Michalina Murawska

Szron

fot. Ada Zielińska (Galeria Propaganda)

Gdzie: ul. Marszałkowska 34/50, Warszawa, sobota i niedziela w godzinach 20-12.

Dlaczego warto tam być:  Szron to wspólna inicjatywa 17 warszawskich galerii, które w najbliższy weekend w jednej przestrzeni będą prezentować obrazy, fotografie, rzeźby, grafiki swoich artystów. Organizatorzy zapowiadają wyjątkową selekcję i szeroki przedział cen, tak wydarzenia angażowało zarówno kolekcjonerów, jak i osoby szukające ciekawego pomysłu na prezent. 
Wśród prac pojawi się wiralowe zdjęcie Ady Zielińskiej, przedstawiające pokój hotelowy z widokiem na rondo Dmowskiego w trakcie obchodów 11 listopada, grafiki Ewy Juszkiewicz, która w tym roku zajęła trzecie miejsce w Kompasie młodej sztuki, czy serigrafie Karola Radziszewskiego. - Basia Czyżewska

Veclaim
 

Kampania Veclaim (Fot. Marcin Gąska)

Co: debiutancka kolekcja ready-to-wear Jessiki Mercedes Kirschner

Dla kogo: dla wszystkich ceniących sobie wysoką jakość i oczekujących od mody z jednej strony mocno osadzonych w trendach, a z drugiej łatwych do wystylizowania fasonów

- Własna marka to dla mnie droga do wolności artystycznej – mówi Jessica Mercedes Kirschner o swoim najnowszym projekcie Veclaim. Autorska marka ubrań, która swoją premierę miała 13 grudnia, to przede wszystkim uszyte z naturalnych tkanin sukienki i topy, mające stanowić odpowiedź na potrzeby prawdziwych kobiet. Niekoniecznie doskonałych, chcących ukryć niedoskonałości swojej figury i podkreślić jej najlepsze atrubuty. Brawo za przystępną półkę cenową - za topy zapłaicmy niecałe 300 zł, za sukienkę około 500.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę