Znaleziono 0 artykułów
15.10.2019

Relacja z III edycji KTW Fashion Week

Redakcja Vogue.pl

W XIX-wiecznej Fabryce Porcelany w Katowicach już po raz trzeci można było podziwiać kolekcje polskich i zagranicznych projektantów, a także wziąć udział w spotkaniach z ekspertami z branży mody.

Tegoroczna edycja KTW Fashion Week odbyła się pod hasłem „Mentors & New Gen. now”. W połowie października przedstawiciele branży mody udali się do Katowic, gdzie podczas trwającej cztery dni imprezy kolekcje zaprezentowali dobrze znani twórcy z Polski, projektanci z zagranicy, a także młode talenty. 

Gości przybyłych do Fabryki Porcelany zachwyciła kolekcja „Wiesia” stworzona przez duet RAD, który inspiruje się przede wszystkim polskim folklorem. Twórczość projektantów docenił szef wydziału designu Polimody Massimiliano Giornetti, który z ramienia włoskiej szkoły mody ufundował im nagrodę – miesięczny kurs zarządzania marką we Florencji. Obok duetu w Katowicach swoje projekty zaprezentowali m.in. Kamil Wesołowski, Julia Fusiecka, Adrian Krupa czy Kuta HOUSE.

Na wybiegu nie zabrakło także marek z ugruntowaną pozycją na rynku. W kolekcji MMC królowały kultowe puchówki, oversize’owe ubrania i militarne buty, które wpisują się w aktualne trendy. Tomasz Ossoliński zachwycił idealnie skrojonymi garniturami, płaszczami i swetrami, które zostały w całości uszyte w Polsce. Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak z Bizuu na Śląsku zaprezentowały nową odsłonę linii APRÈS-MIDI, w której nie zabrakło kobiecych sukienek. Pierwszy dzień pokazów zakończyła natomiast prezentacja kreacji haute couture z prywatnej kolekcji Adama Leja. Na wybiegu pojawiło się 21 projektów autorstwa m.in. Chanel, Pierre’a Cardina, Givenchy czy Diora. 

Wydarzeniu towarzyszyły spotkania z ekspertami z branży mody z Polski i ze świata. Michał Zaczyński rozmawiał z Adamem Leja o pasji kolekcjonowania ubrań. Z projektantką Anią Kuczyńską dyskutował o jakości w pracy projektanta, a z Dominiką Nowak – na temat stworzonej przez nią marki Vanda Novak. Niezależny konsultant z zakresu zarządzania marką modyAlberto Campagnolowygłosił przemówienie na temat „Rzemiosło i New Gen. – rodzący się mariaż dwóch pokoleń”, z kolei Tiziana Tini poprowadziła wykład pt. „Kiedy New Gen. staje się Mentorem – czy nowe technologie i ich zastosowanie są obecnie polem ścierania się tych pokoleń?”. Zwieńczeniem wystąpień i wykładów było spotkanie z gośćmi specjalnymi tegorocznej edycji KTW Fashion Week. Pierwszym z nich był szef wydziału designu Polimody oraz były dyrektor kreatywny Ferragamo Massimiliano Giornetti, który odpowiedział na pytanie: „Jak szkolić projektantów jutra w obliczu dynamicznie zmieniającego się świata mody”. Drugim gościem specjalnym wydarzenia była Arianna Casadei. W rozmowie z Michałem Zaczyńskim opowiedziała m.in. o tym, jak prowadzić w dzisiejszych czasach rodzinny biznes.

KTW Fashion Week towarzyszył ponadto wernisaż wystawy Natashy Pavluchenko, składający się z serii żurnalowych rysunków.

1/15Relacja z III edycji KTW Fashion Week

Sylwetki z kolekcji Duetu RAD

Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę