Znaleziono 0 artykułów
29.11.2023
Artykuł partnerski

Ruszyła druga edycja konkursu PEKAO ART_stories dla twórców i entuzjastów sztuki

29.11.2023
Fot. Getty Images

Bank Pekao S.A. już po raz drugi ogłasza konkurs PEKAO ART_stories skierowany zarówno do profesjonalnych twórców, jak i entuzjastów sztuki. Jego tematem jest usługa bankowa, a główna nagroda to 20 tys. zł. Prace można nadsyłać do 8 grudnia.

Bank Pekao S.A. mecenasem sztuki od dekad

Od blisko 100 lat, czyli początków swojego istnienia, Bank Pekao S.A. znajduje się blisko sztuki – inwestuje w prace wybitnych twórców, popularyzuje wiedzę. Dostęp do dzieł sztuki udostępnia też szerokiemu gronu odbiorców. Gromadzony przez bank od  dekad zbiór obejmuje blisko 1000 obiektów najznakomitszych polskich artystów. Zarówno klasyków, takich jak Jan Matejko, Stanisław Wyspiański czy Józef Mehoffer, jak i współczesnych twórców – Tadeusza Dominika, Edwarda Dwurnika czy Teresy Pągowskiej.

Praca wyróżniona w I edycji Konkursu Pekao Art_stories,”10 lat minęło  Makes dream come true”, Igor Herynowski/ Fot. Materiały prasowe

Lwia część zbioru w formie cyfrowej galerii jest udostępniana publiczności. Bank Pekao S.A. jest też współczesnym mecenasem sztuki – Muzeum na Zamku Królewskim w Warszawie otrzymało od instytucji cenny eksponat w postaci XVI-wiecznego arrasu „Porwanie Heleny przez Parysa” autorstwa Corneliusa de Ronde. Natomiast Muzeum Narodowe w Warszawie dzięki bankowi poszerzyło swoje zbiory o srebrną szkatułę na biżuterię z początku XVIII w., wykonaną przez gdańskiego złotnika Daniela Friedricha von Myliusa. W tym kontekście art branding, czyli połączenie sztuki, biznesu i marketingu, jest dla Banku Pekao S.A. naturalną formą komunikacji. Szukanie kreatywnego sposobu wyrazu, współpraca z twórcami czy wypełnianie przestrzeni publicznej sztuką wpisuje się w stałą strategię instytucji, rozwijaną kolejnymi inicjatywami. Wystarczy przypomnieć „Żubra na Wall Street”, czyli serię plakatów promujących jubileusz 25-lecia bankowości prywatnej, czy „Historyczne kamienice” – publikację skupiającą się na architekturze i historii budynków, w których zlokalizowane są oddziały banku. Pekao S.A. objął też mecenatem wystawę „Projektant. Wojciech Jarzębowski”, którą do 15 maja 2024 r. można obejrzeć w Pałacu Czapskich w Warszawie. 

Praca wyróżniona w I edycji Konkursu Pekao Art_stories,”Jedna aplikacja, wiele możliwości...codziennie od 10 lat! ”, Szulc Agata/ Fot. Materiały prasowe

PEKAO ART_stories: Nowy konkurs dla twórców i entuzjastów sztuki

Ważnym elementem działalności banku stał się konkurs PEKAO ART_stories, otwarty zarówno na profesjonalnych artystów, jak i hobbystycznych twórców. W pierwszej jesiennej edycji poświęconej bankowości mobilnej zainteresowanie było duże, nadeszło aż tysiąc zgłoszeń. Wyróżnione prace konkursowe można oglądać na stronie Pekaoartstories.pl

Druga edycja PEKAO ART_stories sięga do kolejnej z usług bankowych. Prace konkursowe mają nawiązywać do spełnionych planów i marzeń po uzyskaniu dodatkowych środków, np. w formie pożyczki: „Na to, co Cię ucieszy! Czyli na co?” – brzmi konkursowe pytanie.

Zwycięzca otrzyma nagrodę główną w wysokości 20 tys. zł, przyznane zostaną też trzy nagrody dodatkowe po 2 tys. zł. Wybrane przez jury prace będą opublikowane na stronie konkursu oraz na oficjalnym instagramowym profilu banku. Jak deklarują organizatorzy, zwycięzcy mogą też liczyć na szeroką promocję swoich prac i twórczości.

Praca wyróżniona w I edycji Konkursu Pekao Art_stories, Piotr Depta-Kleśta/ Fot. Materiały prasowe

Zasady konkursu PEKAO ART_stories

Formuła prac konkursowych jest dowolna. Od plakatu, klasycznego obrazu przez grafikę, fotografię czy wideo aż po rzeźbę czy instalację. Cyfrową pracę lub zdjęcie tej materialnej należy przesłać w formie pliku ważącego nie więcej niż 512 MB. Po akceptacji regulaminu zgłoszenia przyjmowane są do 8 grudnia 2023 r. przez platformę Pekaoartstories.pl.

Ogłoszenie wyników nastąpi 18 grudnia 2023 r., a najlepsze prace wyłoni jury konkursu, w którego składzie zasiądą eksperci i ekspertki łączący świat sztuki, bankowości i współczesnej reklamy. Jest to Martyna Nowakowska, dyrektor ds. zarządzania wizerunkiem w Banku Pekao S.A., Joanna Gerlee, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna agencji Digital Kingdom, prof. Prot Jarnuszkiewicz, prorektor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, oraz Łukasz Pączkowski, znany jako Zulu Kuki – influencer, fotograf, projektant, założyciel agencji kreatywnej i pasjonat nowych technologii.

Szczegółowe informacje o konkursie można znaleźć na stronie pekaoartstories.pl.

 

Basia Czyżewska
Proszę czekać..
Zamknij