Znaleziono 0 artykułów
02.02.2021

Narty z plastikowych butelek z recyklingu

Fot. materiały prasowe

Francuska marka Salomon przyjmując wieloletnią strategię na rzecz zrównoważonego rozwoju, zobowiązała się, m.in. do zmniejszenia całkowitej emisji dwutlenku węgla o 30 proc. i pełnego przejścia na produkcję zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym.

Historia marki Salomon sięgającą 1947 roku. Od przeszło pół wieku tworząca we francuskich Alpach marka uchodzi za jednego z najważniejszych producentów sprzętu zimowego na świecie. Świadoma postępującego kryzysu klimatycznego oraz jego wpływu na całą branżę sportów zimowych, firma zaprezentowała wieloletnią strategię na rzecz zrównoważonego rozwoju, obejmującą wszystkie obszary działania marki – od fazy projektowej, przez wybór materiałów, aż po ich dystrybucję. Wśród najważniejszych postanowień marka zobowiązała się do zmniejszenia całkowitej emisji dwutlenku węgla o 30 proc. do 2030 roku oraz pełnej reorganizacji systemu produkcji zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym.

Fot. materiały prasowe

W ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju eksperci marki prowadzą również badania w poszukiwaniu najbardziej wydajnych i ekologicznych alternatyw dla tradycyjnych materiałów używanych w produkcji sprzętu do sportów zimowych. Najnowszym efektem ich pracy jest linia nart S / MAX eSkin Nordic, w których rdzeń wykonano z materiałów pozyskanych z recyklingu plastikowych butelek. Seria realizuje standardy zrównoważonego rozwoju, jednocześnie zapewniając najwyższą jakość i dopracowany design produktów, z których słynie Salomon.

Nowa strategia marki jest przedłużeniem standardów i rozwiązań, które marka realizuje od lat. Już teraz brand wprowadził szereg proekologicznych działań, m.in. zmniejszając ilość wykorzystywanych opakowań, zastępując jednorazowy plastik trwałymi i poddającymi się recyklingowi materiałami, poprawiając trwałość i możliwość naprawy produktu oraz usuwając substancje chemiczne i materiały z procesu produkcyjnego.

Fot. materiały prasowe

Jako światowy lider w kategorii sportów zimowych czujemy się zobowiązani do dawania przykładu, jak nasza działalność związana ze sportami zimowymi może działać w coraz to bardziej zrównoważony sposób – mówi Xavier LeGuen, wiceprezes ds. Sportów zimowych w firmie Salomon. – Kondycja sportów, które kochamy, zależy od naszej planety i jest to dla nas okazja, aby zrobić swoją część i pomóc wskazać drogę naprzód, dzieląc się naszymi filarami zrównoważonego rozwoju w branży sportów zimowych. W przyszłości spodziewamy się, że cała branża będzie ze sobą współpracować, aby przyspieszyć wysiłki w tej dziedzinie i wywrzeć pozytywny wpływ na zagrożenie klimatyczne, przed którym wszyscy stoimy – dodaje.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę