Znaleziono 0 artykułów
13.11.2019

Nowy numer „Vogue Polska”: Victoria Beckham, Emma Watson i Christian Lacroix

Victoria Beckham (Fot. Alexi Lubomirski dla "Vogue Polska")

Lubię, kiedy rzeczy układają się po mojej myśli. Lubię wszystko kontrolować – wyznała Victoria Beckham w rozmowie z Małgosią Belą. W sesji okładkowej do grudniowego wydania „Vogue Polska” brytyjską projektantkę sfotografował Alexi Lubomirski.

Projektantka, bizneswoman, matka czwórki dzieci, z których jest niezwykle dumna. O Victorii Beckham już od dawna nie mówi się wyłącznie jako o byłej członkini zespołu Spice Girls i żonie sławnego brytyjskiego piłkarza. Jej imperium mody dynamicznie się rozwija – rok temu marka sygnowana jej nazwiskiem świętowała dekadę istnienia. Nie bez znaczenia jest to, że Beckham właśnie ruszyła również z linią kosmetyków oraz blogiem „The World Of VB”, na którym dzieli się swoimi inspiracjami i pasjami. Brytyjka jest bowiem tytanem pracy, a z każdym kolejnym sezonem umacnia swoją pozycję na rynku.

Victoria Beckham (Fot. Alexi Lubomirski dla "Vogue Polska")

Na rozmowę z projektantką polecieliśmy do Londynu, gdzie Victoria pozowała przed obiektywem jednego z najlepszych fotografów mody, Alexiego Lubomirskiego. W rozmowie z Małgosią Belą, dyrektor kreatywną „Vogue Polska”, przyznała, że na co dzień stawia na ubrania sygnowane swoim nazwiskiem, a także rzeczy vintage. Zdradziła jednak, że ma słabość do projektów Pierpaolo Picciolego, dlatego na jednym ze zdjęć pozuje w zjawiskowej kreacji Valentino z kolekcji haute couture na sezon jesień-zima 2019-2020.

Victoria Beckham (Fot. Alexi Lubomirski dla Vogue Polska)

Moda haute couture zajmuje w grudniowym wydaniu „Vogue Polska” szczególne miejsce. Filip Niedenthal, redaktor naczelny magazynu, razem z fotografką Kasią Bobulą gościli w lipcu na widowni i za kulisami 12 paryskich pokazów wysokiego krawiectwa. Letni upał i korki w stolicy Francji pokrzyżowały im plany tylko raz – fotografce nie udało się wejść na pokaz Valentino, ale na wyjątkowych zdjęciach możemy podziwiać projekty m.in. Chanel, Christiana Diora, Givenchy i Jean-Paula Gaultiera. Redaktor naczelny spotkał się w Paryżu także z Nadège Vanhee-Cybulski, dyrektor kreatywną domu mody Hermès. Francuzka marka luksusowa pod koniec listopada otwiera pierwszy butik w Polsce. „Tak się składa – czy to przypadek? – że tuż pod redakcją „Vogue’a” pisze Filip Niedenthal. Vanhee-Cybulski nigdy nie interesowały zmieniające się trendy. Obserwuje za to zmiany zachodzące w społeczeństwie: – Uważam, że projektant musi być wrażliwy na to, czego dziś potrzebujemy – mówi. Aktualna kolekcja jej autorstwa to nowa interpretacja francuskiego szyku.

Christian Dior haute couture jesień-zima 2019-2020 (Fot. Kasia Bobula)

Dziennikarz Piotr Zachara przygląda się z kolei Christianowi Lacroix. Projektant 10 lat temu pożegnał się ze światem mody. Skupił się na swojej prawdziwej pasji, czyli sztuce, by tworzyć kostiumy do opery, teatru i baletu. W tym roku zaskoczył branżę, przygotowując kolekcję razem z Driesem Van Notenem, którą zaprezentowali podczas tygodnia mody w Paryżu. Jak przystało na francuskiego projektanta, kolekcja była eklektyczną mieszanką nadruków, materiałów, a także intensywnych kolorów, w której XVIII-wieczny przepych Lacroix mieszał się z współczesnym wyrafinowaniem Van Notena.

Kolejna bohaterka nowego wydania „Vogue Polska” świadomie wykorzystuje swój głos w walce o równouprawnienie kobiet oraz zrównoważoną modę. Emma Watson, która dorastała na planach filmów o przygodach Harry’ego Pottera, dzisiaj jest dojrzałą kobietą i Ambasadorką Dobrej Woli ONZ. W styczniu 2020 roku w kinach zobaczymy nową ekranizację powieści „Małe kobietki” Louisy May Alcott z jej udziałem. W rozmowie z Paris Lees, brytyjską dziennikarką i działaczką na rzecz praw osób transpłciowych, Watson opowiedziała o byciu aktywistką, aktorką i singielką we współczesnym świecie.

Adela Mazankova (Fot. Honza Zima)

Co jeszcze znajdziecie w grudniowym wydaniu „Vogue Polska”? Redaktorka mody Ewelina Dziewiela tym razem udała się do Pragi, do urokliwej dzielnicy Vinohrady, gdzie spotkała się z Adelą Mazankovą, dziennikarką czesko-słowackiego „Vogue’a”, graficzką, influencerką i specjalistką od public relations. Córka dyplomaty, kiedy mieszkała z rodzicami w Szanghaju, zaczęła prowadzić bloga, ale miłość do pięknych przedmiotów i mody zaszczepiła w niej mama. Ubrania często kupuje na Vestiaire Collective i nie ulega chwilowym trendom: – Zwykle są to rzeczy sprzed kilku sezonów, bo zanim się na coś zdecyduję, mija sporo czasu.

Victoria Beckham (Fot. Alexi Lubomirski dla Vogue Polska)

Natomiast David Downton od ponad ćwierć wieku jest kronikarzem pokazów haute couture. Ilustrator, który po raz pierwszy miał styczność ze światem mody podczas przymiarek na pokazie Valentino w paryskim Ritzu, Agacie Michalak opowiedział o początkach kariery, przyjaźni z Erin O’Connor i o tym, co jest kluczem do sukcesu.

W sekcji Autoportret przyglądamy się pracy Miriam Gołębiewskiej. Biolożka i behawiorystka razem z mężem i dwoma synkami mieszka w Lubaniu na Kaszubach. Prowadzą tam szkołę dla psów i hodowlę border collie Misty Highland Kennels: – Niejednokrotnie mam wrażenie, że terapeutyzując psa, powinnam tak naprawdę pomóc właścicielom – mówi w rozmowie z Anną Sańczuk.

Miriam Gołębiewska (Fot. Małgorzata Juchnik)

W Dwugłosie prawniczki i wspólniczki Paulina Kieszkowska-Knapik i Ewa Rutkowska, jedne z najlepszych w Polsce specjalistek od prawa farmaceutycznego, rozmawiają o swoich korzeniach, przyjaźni oraz pracy pro bono, w którą aktywnie się angażują. Artur Zaborski przybliża natomiast sylwetkę sir Davida Attenborough, który od kilkudziesięciu lat podróżuje po najodleglejszych zakątkach globu i odkrywa niezwykły świat zwierząt. W nowym programie BBC Earth zabierze nas w niesamowitą wyprawę przez siedem kontynentów.

Na tym jednak nie koniec. Dyrektor kreatywna „Vogue Polska” opowiada historię nowojorskich i rodzinnych świąt z grudnia 1998 roku. W dziale urody bierzemy pod lupę kosmetyki poprawiające nastrój, a także przekonujemy, że nic nie jest w stanie zastąpić seksu. W dziale kultury polecamy natomiast publikacje wydawnictwa OsnoVa, które będą idealnym prezentem, nie tylko pod choinkę. Przypatrujemy się twórczości brytyjskiej kostiumografki Sandy Powell, która ma szansę na czwartego Oscara za pracę przy filmie „Irlandczyk” Martina Scorsese. Ponadto recenzujemy najnowszy album Nicka Cave’a, a także przytaczamy fragment książki „Piekielna nieobecność”, w której Magda Umer w rozmowie z Marcinem Zaborskim wspomina przyjaciółkę Zuzannę Łapicką.

„Vogue Polska” w sprzedaży od 14.11.

Katarzyna Pietrewicz-Żero
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę