Znaleziono 0 artykułów
25.08.2021

Wrześniowy numer „Vogue Polska”: Nowy początek

25.08.2021
(Fot. Andrew Jacobs / East)

Pierwszy numer tworzony pod kierunkiem nowej redaktor naczelnej, Iny Lekiewicz, to zarazem część kolejnego wspólnego projektu międzynarodowych edycji „Vogue’a”, które tym razem jednoczą się pod hasłem „New Beginnings”. Okładki wszystkich wydań powstały o wschodzie słońca, by symbolicznie podkreślić́ wiarę w to, że nowy początek jest pełen światła i nadziei. Bohaterką polskiej edycji została Maja Zimnoch, którą w malowniczych krajobrazach Ponidzia sfotografował Andrew Jacobs. 

„Po długiej izolacji wracamy do świata z nową energią i przekonaniem o potrzebie zmian” – pisze we wstępniaku do wrześniowego wydania magazynu nowa redaktor naczelna, Ina Lekiewicz. „Redakcja nigdy nie bała się zabierać głosu w sprawach ważnych i kontrowersyjnych. Ta odwaga i społeczna wrażliwość są dla mnie tak samo ważne, jak dbałość o prezentację światowej i lokalnej mody na najwyższym poziomie” – dodaje. Pierwszy numer polskiej edycji „Vogue’a”, który powstał pod jej wodzą, liczy aż 340 stron. 

Maja Zimnoch, "Vogue Polska" wrzesień 2021 (Fot. Andrew Jacobs / East)

Aby uchwycić pierwsze promienie słońca, udaliśmy się na malownicze Ponidzie. Tam Andrew Jacobs, jeden z najbardziej rozchwytywanych fotografów w branży mody, przygotował nie jedną, ale trzy zjawiskowe okładki z polską modelką Mają Zimnoch. Podczas sesji na planie towarzyszyły jej Diana Skowron i Fryderyka Wicherkiewicz, która znalazła się na czwartej, digitalowej okładce. 

W najważniejszym w roku wydaniu „Vogue’a” prezentujemy również nową szatę graficzną, opracowaną przez dyrektora artystycznego „Vogue Polska”, Łukasza Aksamita. Odmieniony układ stron, oryginalne czcionki i nawigacja składają się na elegancki, a zarazem nowoczesny layout. Powiew świeżości widać też w dziale trendy, w pełni bazującym na zdjęciach współtworzonych przez redakcję. Sesję mody autorstwa Rachel Lamb uzupełnia debata z udziałem międzynarodowych ekspertów i trendwatcherów, m.in. Sary Maggioni, Sophii Roe czy Piotra Chamiera. 

(Fot. Andrew Jacobs / East)

Obok międzynarodowej reprezentacji dziennikarzy, fotografów i stylistów w September Issue nie mogło zabraknąć polskich twórców. Nowe wydanie po raz pierwszy prezentuje sekcję z shoppingiem, w której influencerka – w tym numerze Olivia Kijo – podpowiada, w co warto zainwestować w nadchodzącym sezonie. Sesji okładkowej towarzyszy z kolei tekst Michała Zaczyńskiego. Dziennikarz zastanawia się, jaka będzie moda po pandemii. Czy uda nam się zwolnić i zawalczyć o trwałą zmianę? „Może już̇ nie chcemy tego blichtru, hałasu, życia na pokaz” – zastanawia się Zaczyński.

(Fot. Brendan Freeman)
(Fot. Andrew Jacobs / East)

Podobnie jak bohaterowie sfotografowani dla nas przez utalentowaną Olgę Sokol, z optymizmem i nadzieją patrzymy w przyszłość. Skoro nie ma powrotu do dawnej normalności, trzeba zbudować nową – mówią m.in. Stefania Włostowska i Veronika Pawla, właścicielki ekologicznej firmy Alternation, Dominik Kuc, autor polskiej Mapy Równości, Marta Filipiak, założycielka bydgoskiej Fundacji Czarny Karzeł, czy Przemysław Pyziel i Monika Habrzyk, którzy wraz z grupą przyjaciół założyli platformę Planet Heroes, dzięki której każdy może pochwalić sie dobrym uczynkiem dla Ziemi.

O zinterpretowanie za pomocą obrazu hasła „New Beginnings” poprosiliśmy z kolei 19 polskich fotografów młodego pokolenia. Wybrane zdjęcia możecie podziwiać na łamach drukowanej wersji magazynu, a już niedługo wszystkie prace, wraz z opisami drogi twórczej ich autorów, znajdziecie na Vogue.pl. 

Nowy numer „Vogue Polska” to także nietuzinkowi bohaterowie. W londyńskim mieszkaniu odwiedziliśmy malarkę Faye Wei Wei. Świat usłyszał o artystce, gdy na prośbę Hannah Weiland namalowała wielkoformatowe obrazy do scenografii pokazu Shrimps na wiosnę-lato 2018. Żadna galeria nie zapewniłaby jej tak dużego rozgłosu. Teraz rozchwytywana artystka i ulubienica Chanel, Miu Miu i Simone Rochy często zasiada w pierwszych rzędach na pokazach mody. Specjalnie dla nas stworzyła kolekcjonerską wersję okładki September Issue. Numer z pracą Faye Wei Wei do kupienia wyłącznie na Vogue.pl. 

Faye Wei Wei / (Fot. Jacob Lillis)

Kogo jeszcze warto mieć na oku w nadchodzącym sezonie? Anna Tatarska rozmawia z brytyjską aktorką Jemimą Kirke, która międzynarodową sławę zyskała rolą Jessy w serialu „Dziewczyny”. Już niedługo będziemy mogli podziwiać ją w trzecim sezonie serialu „Sex Education”, w którym wcieli się w postać dyrektorki szkoły. Serialowa Hope to totalna antyteza Jessy. – Cóż, choć nie zawsze się tak zachowuję, to przecież sama jestem dorosła – mówi przekornie aktorka. Z kolei Anna Sańczuk spotkała się z Katarzyną Szustow, jedną z pierwszych polskich koordynatorek scen intymnych w filmie i teatrze. – Każdy z nas potrzebuje bezpieczeństwa, dla różnych osób bywa ono czymś innym. Aktorzy są szkoleni do odpowiadania w każdej sytuacji „tak”. Jeżeli musisz się zawsze zgadzać na wszystko, trudno o poczucie bezpieczeństwa – opowiada Szustow w rozmowie z dziennikarką.

Jemima Kirke / (Fot. Aidan Monogham)

A to tylko wycinek tego, co dla was przygotowaliśmy we wrześniowym numerze! W dziale urody przeczytacie inspirujące historie kobiet, które zdecydowały się na życiową rewolucję i postanowiły założyć własny biznes związany z branżą beauty. „Tej jesieni makijaże i fryzury mają być eleganckie, drapieżne lub futurystyczne” – pisze redaktorka urody Michalina Murawska i przybliża najgorętsze jesienne trendy. Rozmawiamy także z jurorką pierwszej edycji Vogue Beauty Awards, Joanną Czech. Kosmetyczka gwiazd z 35-letnim doświadczeniem wie, co jest przelotnym trendem, a co wartościową rutyną w pielęgnacji. 

(Fot. Brendan Freeman)

W nowym wydaniu „Vogue Polska” czeka na was także wyjątkowa sesja z okazji 50. rocznicy wydania albumu „Imagine” Johna Lennona i Yoko Ono, której towarzyszą teksty autorstwa dziennikarza muzycznego Shauna Currana, artystki Roxanne de Bastion oraz dziennikarki i pisarki Karoliny Sulej. Kara Becker w specjalnym raporcie zastanawia się z kolei, czy konsumenci są tak naprawdę gotowi na rewolucję w branży mody, szefowa działu kultury „Vogue Polska” Anda Rottenberg opowiada o swoich wielu nowych początkach, a w globalnym portfolio przygotowanym przez wszystkie edycje „Vogue’a” poznacie zdolnych projektantów z najróżniejszych zakątków świata.

Wrześniowe wydanie „Vogue Polska” w sprzedaży od 26 sierpnia.

Redakcja Vogue.pl
Komentarze (1)

Ewa Narudzka26.08.2021, 16:24
Dzień dobry właśnie przeglądam nowy numer wrześniowego VOGUE i niestety nie jestem zachwycona nową szatą graficzną jest zbyt smutna i wcale nie elegancka. Za dużo czarnych ramek i mam z nimi smutne skojarzenia. Nawigacja też nie jest dla mnie przejrzysta . Bardziej przypomina poradnik niż eleganckie czasopismo. Muszę zaznaczyć że czytam polska edycję VOGUE od samego początku i kolekcjonuje wszystkie czasopisma. Do tej pory czytanie i oglądanie sprawiało mi dużo satysfakcji niestety teraz mam mieszane uczucia. Mam nadzieję że w dalszym ciągu tak będzie. Pozdrawiam serdecznie EN.
Proszę czekać..
Zamknij